Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Varning för Daikin N25  (läst 1755 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad bjopel

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 2
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
Varning för Daikin N25
« skrivet: 15 februari 2019, 10:59:12 »
Har kört denna pump i 1,5 år i stugan och det är som ett vattenfall under. På vintern bildar detta vattenfall en iskaka som haft sönder sönder min krypgrund. Inte nog med att grunden spruckit sönder, det rinner in mängder med vatten i grunden. Min "besparing" blir nu istället att renovera grund och bygga nån slags avledning för vattnet... Ingen information om detta problem när man köper och inget man vill göra något åt från den bedrövliga kundtjänsten på Polarpumpen.

Utloggad Iceman255

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 78
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Varning för Daikin N25
« Svar #1 skrivet: 15 februari 2019, 11:32:20 »
Är ju ett tecken på att pumpen går bra. Ju mer värme den tar ur uteluften desto mer vatten bildas.

Enklast är att sätta en plåt lite lutande från väggen under värmepumpen.

Utloggad bjopel

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 2
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Varning för Daikin N25
« Svar #2 skrivet: 15 februari 2019, 11:59:56 »
Ja, pumpen går bra men huset är trasigt. Allt som det ska mao..? Men varför informerar Polarpumpen inget om detta när man köper? Och Mitsubishipumpen jag har hemma är det inga probelm med över huvud taget, måste vara bättre konstruerat för jag tycker den värmer bättre och drar mindre el och mindre kondensvatten, har inga mätningar iofs bara känslan.

Dessutom säger inte installatören något när han installerar utedelen rakt ovanför luftningshålen till grunden. Polarpumpen säger nu att man gärna kan sälja slangar och värmekablar för att leda bort kondensvatten men grunden är redan ju redan paj, kommer aldrig köpa en pinal från Polarpumpen igen den saken är klar.

Utloggad Iceman255

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 78
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Varning för Daikin N25
« Svar #3 skrivet: 15 februari 2019, 12:14:47 »
Att det blir mycket kondens när pumpen går bra går inte att komma ifrån. Det finns ingen pump som går bra och släpper lite kondens.

Nackdelen med att köpa från webbutikerna med installation är att deras installatörer är så prispressade så dom helt enkelt inte har tid att alltid göra ett 100% jobb. Ofta behöver dom hinna med 3 installationer per dag för att gå runt.

Utloggad Mike

  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 2497
  • Karma +3/-2
  • Panasonic LZ25
SV: Varning för Daikin N25
« Svar #4 skrivet: 15 februari 2019, 16:40:15 »
Jag kan nog tycka att säljare borde informera bättre men vatten under pumpen är helt normalt och absolut inget fel på pumpen.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!