Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Bergvärmepumpen la av i helgen, vad ska man ersätta den med?  (läst 7782 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Smurfen.

  • Har pÃ¥ nÃ¥tt sätt blivit
  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 19108
  • Karma +15/-13
Var det endast kompressorn som kostade 15000 kr eller sitter det en hel modul i de äldre Nibe också.
Nibe 1245 8kw kopplad mot Hpd acktankar/arbetstankar med förvärmnings slinga för vv tillsammans med vedpanna. Stibel eltron återvinnings aggregat typ Flm som värmer 180 meters borra.

Utloggad Toz

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 22
  • Karma +0/-0
SV: Bergvärmepumpen la av i helgen, vad ska man ersätta den med?
« Svar #31 skrivet: 26 november 2012, 20:31:32 »
I min var det en modul som kostade 15.000:-. Väldigt enkelt att byta 4 slangar och lite kabel. Lite trångt att lyfta in den i skåpet bara. Vet inte om det har någon betydelse men min har inbyggd beredare.

Utloggad Rdx

  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 3404
  • Karma +4/-7
SV: Bergvärmepumpen la av i helgen, vad ska man ersätta den med?
« Svar #32 skrivet: 26 november 2012, 20:36:55 »
Kylmodul kallas den.
Nibe 1210-7 (installerad 2007), 78+98m aktiva hÃ¥l, 210 l VV-beredare som volymtank, ASW5000 takkassett för frikyla och värme via platt-vvx.  Södra Bohuslän.

Utloggad Smurfen.

  • Har pÃ¥ nÃ¥tt sätt blivit
  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 19108
  • Karma +15/-13
Tycker att byte av komplett kylmodul för 15000 kr låter som en bra ide tycker mig ha läst om en del följdfel vid endast byte av kompressor om det inte görs rätt. Men en kylmodul kanske kostar bra mycket mera än 15000 kr normalt Sc:,h
Nibe 1245 8kw kopplad mot Hpd acktankar/arbetstankar med förvärmnings slinga för vv tillsammans med vedpanna. Stibel eltron återvinnings aggregat typ Flm som värmer 180 meters borra.

Utloggad Fattiglapp

  • Felaktigt utnämnd till
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 1657
  • Karma +19/-13
  • Kön: Man
  • Go ahead punk.... make my day.
Varför tror du försäkringsbolaget skulle vilka betala 70,000 istället för 25,000?

Det tror jag inte. Jag fick för mig att TS fått det som förslag från reparatör istället för att laga, när jag nu läste igen så ser jag att det var en kompis till TS som kampanjade nya pumpar. Viss skillnad...

Utloggad Smurfen.

  • Har pÃ¥ nÃ¥tt sätt blivit
  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 19108
  • Karma +15/-13
Men försäkringsbolaget kanske betalar 25000 kr till en ny vp istället för reparation och sen får TS lägga 25000 kr själv och få en ny vp till kampanj pris tummenupp
Nibe 1245 8kw kopplad mot Hpd acktankar/arbetstankar med förvärmnings slinga för vv tillsammans med vedpanna. Stibel eltron återvinnings aggregat typ Flm som värmer 180 meters borra.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser
Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!