Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Sanyo co2 eco utedel död utan felkoder  (läst 2885 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Dnie87

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 13
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
Sanyo co2 eco utedel död utan felkoder
« skrivet: 04 mars 2016, 12:39:55 »
Halloj! Har ganska nyliga fått igång utedelen(ca 3-4 månader sedan) som har gått klockrent sen dess men nu för ett tag sen är den helt död. Inga felkoder utan det enda jag kan se är att en röd lysdiod på utedelen ytterst på kretskortet lyser,vet ej om det ska vara så? Vad fasen kan det vara för tok?

Utloggad Carl N

  • Manual-nörd
  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 29338
  • Karma +18/-7
  • Kön: Man
  • Alien snowman.
SV: Sanyo co2 eco utedel död utan felkoder
« Svar #1 skrivet: 04 mars 2016, 23:08:31 »
Jag försöker läsa elritningen till utedelen, tror att led-lampan bara indikerar att den har spänning.  Sc:,h
Det ska sitta en glassäkring (tror jag) på kortet, kolla denna, annars tror jag du behöver ringa efter service.
Huset: NIBE 1215-5, 120 m aktivt borrdjup, 127 m2 boyta 53 m2 biyta, suterräng byggt 1970. Tidigare 2,5 kbm olja/år, huset tilläggsisolerat i samband med VP-installationen. FST34+1 som frikyla.
Ca 5500 kWh i drivenergi för VP-drift, ca 5500 kWh HH-el + komfortgolvvärme i snitt/år.
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Fritidshuset, NIBE 1245-8, 160 m aktivt borrdjup, ca 150 m2 boarea + en liten källare från 1912.

Utloggad Dnie87

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 13
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Sanyo co2 eco utedel död utan felkoder
« Svar #2 skrivet: 27 mars 2016, 22:10:05 »
problemet löst! Hade en elektriker här i ett annat ärende som hade upp elcentralen och skulle byta en automatsäkring, då såg han att kablarna till pumpen bara Var instuckna och ej åtdragna i centralen. Hoppas att detta kommer lösa många bekymmer nu! Antagligen därför strömbrytaren till pumpen brunnit upp tidigare. Till något helt annat så kanske du kan svara på några enkla frågor ang inställningarna carl? O, jag vill ha mer varmvatten i duschen är det tanktemperaturen eller elpanna jag ska höja? Höjde tanktemperaturen tidigare och det har blivit väldigt varmt inomhus nu så antar att jag skulle ändrat elpanna?

Utloggad Carl N

  • Manual-nörd
  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 29338
  • Karma +18/-7
  • Kön: Man
  • Alien snowman.
SV: Sanyo co2 eco utedel död utan felkoder
« Svar #3 skrivet: 28 mars 2016, 12:35:11 »
Går det att ändra Tanktemp så prova att öka denna.
Jag har dock för mig att det är ett internt börvärde som inte gÃ¥r att pÃ¥verka.  :-\
Huset: NIBE 1215-5, 120 m aktivt borrdjup, 127 m2 boyta 53 m2 biyta, suterräng byggt 1970. Tidigare 2,5 kbm olja/år, huset tilläggsisolerat i samband med VP-installationen. FST34+1 som frikyla.
Ca 5500 kWh i drivenergi för VP-drift, ca 5500 kWh HH-el + komfortgolvvärme i snitt/år.
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Fritidshuset, NIBE 1245-8, 160 m aktivt borrdjup, ca 150 m2 boarea + en liten källare från 1912.

Utloggad electroluxaren

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2427
  • Karma +1/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Sanyo co2 eco utedel död utan felkoder
« Svar #4 skrivet: 28 mars 2016, 23:23:38 »
Elpanna är rätt för det är betäckningen för den övre delen i tanken där elpatronn sitter och tappvarmvattnet tas ut.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Mer än 20 års erfarenhet av värmepumpar
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!