Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Skriv svar

Varning: Det har inte skrivits nya inlägg i detta ämne på 50 dagar.
Om du inte är säker på att du faktiskt vill svara i det här ämnet, så bör du överväga att istället starta ett nytt ämne.
Namn:
E-post:
Ämne:
Inläggsikon:

Verifiering:
This box must be left blank:

Skriv in bokstäverna som syns på bilden
Lyssna på bokstäverna muntligt / Begär en ny bild

Skriv in bokstäverna som syns på bilden:
Skriv in de tre sista bokstäverna i alfabetet:
Hur många var de älva dragspelarna (siffror):

För att slippa svara på kontrollfrågor, registrera dig här!


Ämnessammanfattning

Skrivet av: torbjorn_forsman
« skrivet: 03 oktober 2016, 10:50:03 »

Då kan det ju vara så enkelt som att det inte finns dräneringshål längst ut i hörnen av dörrarna, och det samlar sig vatten utanför yttersta dräneringshålet då bilen står i lutning, när man sedan öppnar dörren rinner vattnet ut.
Skrivet av: Tågråttan
« skrivet: 02 oktober 2016, 22:30:55 »

När hon står plant samlas det inget vatten i dörrarna, enligt henne..
Skrivet av: torbjorn_forsman
« skrivet: 02 oktober 2016, 22:19:55 »

Nästan min dotter och hennes kille har köpt en 2015 års Golf.
När hon senast stod på vår uppfart regnade det kraftigt på natten, när hon på morgonen öppnar dörrarna rinner det ut mycket vatten, inte några droppar utan det verkligen rinner från 3 av dörrarna.

Igår frågade jag om dom undersökt vad felet beror på svarade hon att dom säger att det ska vara så och det är därför det är dräneringshål i dörrarna... knUp

Märkligt att det inte rinner från våra bildörrar som alltid står där, men så har vi ingen Golf. ;)

Är dräneringshålen placerade så de täpps för av någon gummilist då dörrarna är stängda? I så fall måste man nästan säga att det är en ovanligt korkad konstruktion. Men många tyska biltillverkare har haft problem med just att leda bort vatten som kommer in i dörrar, BMW lär t ex ha haft stora bekymmer för ca 15 år sedan och de första årsmodellerna av Opel Omega var tydligen inte heller helt lyckade.
Skrivet av: Tågråttan
« skrivet: 02 oktober 2016, 20:52:14 »

Nästan min dotter och hennes kille har köpt en 2015 års Golf.
När hon senast stod på vår uppfart regnade det kraftigt på natten, när hon på morgonen öppnar dörrarna rinner det ut mycket vatten, inte några droppar utan det verkligen rinner från 3 av dörrarna.

Igår frågade jag om dom undersökt vad felet beror på svarade hon att dom säger att det ska vara så och det är därför det är dräneringshål i dörrarna... knUp

Märkligt att det inte rinner från våra bildörrar som alltid står där, men så har vi ingen Golf. ;)
Skrivet av: Mike
« skrivet: 14 september 2016, 22:29:46 »

Listan avser ju år 2-6 , den tar alltså inte hänsyn till första året.
Sen är ju frågan hur centralstyrda servicepriserna är, eller hur stort utrymme för fri prissättning varje märkesverkstad har, det framgår ju inte av en så här koncentrerad framställning.

Nä Lasingoo som gjort detta säger första sex åren, något alla tidningar skriver också.
Problemet är att kostnaderna inte stämmer och att Lasingoo har medlemmar som vinner på att märkesverkstäderna utmålas som dyra.
Kolla vilka som står bakom Lasingoo, enda märkeshandlaren förutom flerbilsverkstäderna är Hedin Bil och lustigt nog var Kia billigast som Hedin säljer.
http://www.expressen.se/motor/sa-kostar-servicen-pa-10-vanligaste-bilarna/
Källkritik tack!

Skrivet av: Bigfoot
« skrivet: 14 september 2016, 22:02:23 »

Volvo har service 1gång om året, därav den högre kostnaden.
På grund av det så dras inte volvo med problem med motorhaverier som ex vag har och som bmw hade.
Skrivet av: torbjorn_forsman
« skrivet: 14 september 2016, 21:59:30 »

Listan avser ju år 2-6 , den tar alltså inte hänsyn till första året.
Sen är ju frågan hur centralstyrda servicepriserna är, eller hur stort utrymme för fri prissättning varje märkesverkstad har, det framgår ju inte av en så här koncentrerad framställning.
Skrivet av: Mike
« skrivet: 14 september 2016, 21:04:21 »

Synd att listan inte stämmer.
Har en Auris och den kostar mer ön listan säger dessutom verkar de ha glömt ettårsservicen.
Köper du en Audi kostar de tre första åren 3600:- och en Volvo 7200:-
BMW 0:-
Skrivet av: Tågråttan
« skrivet: 14 september 2016, 20:01:07 »

Om man köper en ny i Sverige löner det sig med Volvo V40 eller Toyota Auris.

Kias garantier är Inga garantier. Det Finns en lång lista med delar som är undtagna från garantin tyckte Toyota försäljaren. I princip har man Ingen garanti alls. Här håller jag med! Upp till 150 000 km (15 000 mil) har bilarna ofta Inga problem alls och sen börjar det med slitdelar.

Totalkostnad för service år 2-6
Volvo V70         29 773 kr  Dyrast
Volvo Xc60        28 336 kr
Volvo s/v 60      28 079 kr
Volvo V40          26 854 kr
VW Passat         24 984 kr
Audi A6             23 507 kr
VW Golf             15 638 kr
Toyota Auris      15 352 kr
Skoda Octavia    14 591 kr
Kia Ceed            13 977 kr  Billigast på hela listan tummenupp

Hade gärna sett flera bilmodeller.

Skrivet av: "joka"
« skrivet: 05 september 2016, 23:00:34 »

Här kostar faktiskt en privatleasad V60 inkl service och försäkring inte mer än 2995:- per månad.

Det var billigt  tummenupp
Då skiljer det sigen nog mellan de olika försäljarna.
Skrivet av: Mike
« skrivet: 05 september 2016, 16:32:02 »

Det är nästa generation V60 som de flesta kommer att köpa ist för V90.
Den har en prislapp som passar oss "Svensson" mer.
Man kan idag leasa en V60 från 3200/mån.
En V90 hamnar väl på runt 5.5-6K/mån.

Här kostar faktiskt en privatleasad V60 inkl service och försäkring inte mer än 2995:- per månad.
Skrivet av: karlmb
« skrivet: 05 september 2016, 12:15:22 »

Antar att det finns EU-regler om att inte inhemska märken får gynnas vid tjänstebilar, men det är det säkert bara Sverige som följer...
Skrivet av: Ewald
« skrivet: 04 september 2016, 19:11:45 »

I vissa företag väljer man Carsharing istället för företagsbilar etc. ... och då kan man i regel välja mellan olika Volvo modeller om man behöver hyra ngn bil.
Skrivet av: svenske kocken
« skrivet: 04 september 2016, 18:44:51 »

Det vanliga är väl att företaget har en uppgörelse med en eller ett par "bilhandlare" och det är hos dem som man kan välja tjänstebil.
Skrivet av: SUNE73
« skrivet: 04 september 2016, 18:29:18 »

De flesta tjänstebil åkare väljer väl modell själv inom rätt prislapp  Sc:,h

Nja, på företaget jag arbetar får vi "bara" välja specifika modeller av Volvo V70 el XC60, VW Passat, Skoda Superb el Oktavia.

Edit. Gissningsvis har företaget några hundra tjänstebilar i Sverige.
Skrivet av: Ewald
« skrivet: 04 september 2016, 18:25:29 »

Även i Sverige blir det vanligare med singlar och stadsbefolkning som inte behöver stora bilar.

Volvo har tydligen missat att utveckla bilmodeller för dessa befolkningsdelar!

VW Polo hamnar på nionde platsen bland Sveriges mestsålda bilmodeller.

VW Polo (9)
Skoda Fabia (14)
Toyota Yaris (16)
Renault Clio (20)
Skrivet av: "joka"
« skrivet: 04 september 2016, 17:19:34 »

Det är nästa generation V60 som de flesta kommer att köpa ist för V90.
Den har en prislapp som passar oss "Svensson" mer.
Man kan idag leasa en V60 från 3200/mån.
En V90 hamnar väl på runt 5.5-6K/mån.
Skrivet av: Ewald
« skrivet: 04 september 2016, 17:17:17 »

I Italien är det kanske lite annat tänk också. Man behöver inga stora bilar.

I Danmark kör de också ganska små bilar. Där köpes det en massa franska bilar.

Volvo har lite fel modeller också tycker jag.
Skrivet av: Bigfoot
« skrivet: 04 september 2016, 16:08:29 »

När det gäller tjänstebilar så brukar det vara så.
Företagsbilar väljer företaget.
Men företagen kunde haft krav på att gynna egen industri.
Kan inte tänka mig att vw eller för den delen volvo är eller kommer att bli störst i frankrike, italien, usa eller japan som tjänste eller företagsbil.
De kommer att välja inhemska märken!
Skrivet av: Smurfen.
« skrivet: 04 september 2016, 14:11:15 »

De flesta tjänstebil åkare väljer väl modell själv inom rätt prislapp  Sc:,h
Skrivet av: Bigfoot
« skrivet: 04 september 2016, 13:58:22 »

Företagen köper de bilar som beställaren väljer!
Skrivet av: Ewald
« skrivet: 04 september 2016, 12:25:50 »

Volvo är kanske för dyrt för många bilköpare. Volvo säljer ändå en massa bilar i Sverige och har under en lång tid varit Sveriges mestsålda bilmärke.

Företagen köper de bilar som är mest intressanta för dem ....
Skrivet av: Bigfoot
« skrivet: 04 september 2016, 11:19:36 »

Sverige är det enda eller ett av mycket få länder som inte stöttar sin egen industri.
Företagen köper utländska bilar istället för att gynna sin egen industri, och värst av allt är att politiker och företrädare för landet inte använder volvo utan hämtar upp utländska diplomater och andra vip prsoner i utländska bilar.
Vilket budskap ger det till omvärlden!
Skall bli intressant att se hur nya v90 kommer att sälja när man faktisk gått ifrån den kundkrets av privatköpare som tidigare köpte v70.
Prislappen är ganska hög för en momntumutrustad v90 som är minimum utrustning som man bör ha.
Volvo ligger farligt nära bmw, audi och mercedes.
Förhoppningsvis blir det ett lyft för volvo även i Sverige.
Skrivet av: Ewald
« skrivet: 04 september 2016, 10:34:07 »

Nyregistreringar i Sverige i augusti: 1. Volkswagen, 2. Volvo, 3. BMW, 4. Toyota, 5. Kia och 6. Audi
Skrivet av: Bigfoot
« skrivet: 04 september 2016, 10:15:05 »

Senaste testen som jag läst så låg opel ganska långt ner till genomsnittligt i listan gällande rost( lite rostangrepp), däremot så låg ett par vag modeller högt med hög andel rostangrepp jämfört med konkurrenterna.
Audi a4 var en av modellerna som låg högre än genomsnittet.
Audi som många är övertygade om inte kan rosta.
Mercedes har bättrat sig och ligger som övriga.
Testet var inte från bilprovningen och testet var på samtliga ytor och inte enbart bärande.
Å andra sidan kan jag inte påstå att jag sett varken vag eller andra märken med rostangrepp på bilar yngre än 10 år.
Skrivet av: Ewald
« skrivet: 04 september 2016, 10:02:20 »

De kanske klarar sig relativt bra från rostskador i bärande delar som bilprovningen anmärker på, men nog har jag sett en hel del Corsa som inte verkar alltför gamla och som har rostiga dörrar, främre skärmkanter mm.

Jag har haft 2 stk Opel Corsa. Problemet var mer att de fick tekniska Problem (motorstopp) när de har gått mer än 16 000 mil. Vid Corsan som jag hade sist gick motorn sönder vid ca. 18 000 mil. Colten t.ex. fungerar fortfarande bra trots att den har gått ca. 22 000 mil.
Skrivet av: "joka"
« skrivet: 04 september 2016, 10:01:23 »

Ja, men det Finns en "risk" att Volkswagen blir Sveriges mestsålda bilmärke snart.

Jo det var bra reklam det där att fuska med utsläppen 👍
Kört VW i 13 år och jag har inget att klaga på 👍
Skrivet av: Ewald
« skrivet: 04 september 2016, 09:57:34 »

Och då går det ändå bra för Volvo!

Ja, men det Finns en "risk" att Volkswagen blir Sveriges mestsålda bilmärke snart.
Skrivet av: torbjorn_forsman
« skrivet: 04 september 2016, 09:56:59 »

Vissa Opel modeller har ju aldrig haft Problem med rost. Corsan t.ex.

De kanske klarar sig relativt bra från rostskador i bärande delar som bilprovningen anmärker på, men nog har jag sett en hel del Corsa som inte verkar alltför gamla och som har rostiga dörrar, främre skärmkanter mm.
Skrivet av: Ewald
« skrivet: 04 september 2016, 09:46:12 »

Vissa Opel modeller har ju aldrig haft Problem med rost. Corsan t.ex.
Skrivet av: SUNE73
« skrivet: 04 september 2016, 07:36:35 »

Hur är opel och rost numera har inte kollat på nån på massor av år.

Skulle vilja påstå att Opel är med på 10 itopp kanske till och med 5 itopp.
Sedan beror det nog kanske på vilken modell som är aktuell.
Skrivet av: Smurfen.
« skrivet: 04 september 2016, 04:03:20 »

Hur är opel och rost numera har inte kollat på nån på massor av år.
Skrivet av: Bigfoot
« skrivet: 04 september 2016, 01:45:42 »

Vag har fortfarande inte åtgärdat fusket för sina kunder.
De skulle ha uppgraderat enbart mjukvaran för sina kunder utan att varken prestanda eller bränsleförbrukning påverkas.
Det ä givetvis inte sant!

Rätt i pris ja, men de ligger en bit ifrån bmw och mercedes i det mesta och jämfört med nya opel astra som förövrigt blev utnämnd till årets bil så ligger de ungefär 150 000:- högre i pris med samma utrustning.
Motor och växellåda har bättre prestanda än i vw, men opelns håller och är snåla utan fusk.
Skrivet av: karlmb
« skrivet: 03 september 2016, 22:09:58 »

Nu kan man ladda ner den nyaste bilregistreringsstatistiken.

Volkswagen sålde betydligt mer än Volvo i augusti. Hmm ...

http://www.bilsweden.se/statistik/arkiv-nyregistrering-per-manad-2016/nyregistreringar-augusti-2016-(ii)

Och då går det ändå bra för Volvo!
Skrivet av: Ewald
« skrivet: 02 september 2016, 21:39:37 »

Nu kan man ladda ner den nyaste bilregistreringsstatistiken.

Volkswagen sålde betydligt mer än Volvo i augusti. Hmm ...

http://www.bilsweden.se/statistik/arkiv-nyregistrering-per-manad-2016/nyregistreringar-augusti-2016-(ii)
Skrivet av: karlmb
« skrivet: 02 september 2016, 20:57:54 »

VAG har helt enkelt hittat rätt balans mellan design, finesser och allmän prestanda, och pris på bilen.
Tittar du o jämför så är det få som slår dem på dessa punkter.
I de flesta länder tror jag merparten av nybilsköparna är tjänstebilsinnehavare och deras kontrakt påverkas inte så mkt av höga reparationskostnader efter de 2-3 åren som normalt är brukligt.
De riktiga förlorarna blir istället 2a o 3e-hands ägarna som inte har klart för sig vad som kommer att hända.
De tror de sitter säkrare än en Volvo, BMW eller Mercedesägare (OK, sistnämnda för 20 år sen..), eftersom en VAG-bil generellt är billigare och inte har rasat lika mkt i pris (i kronor), som de andra, och ändå är både europabyggd och har all modern teknik.
Bilaffärer kräver mkt erfarenhet...
Skrivet av: Bigfoot
« skrivet: 08 augusti 2016, 22:52:10 »

Gällande VW och deras olika märken så vet jag inget annat märke där byte av växellådor och större motorrenoveringar är så pass vanliga som på VW's produkter.
Och detta under 10 000mil och med kostnader över 100 000:-.
Nu har garantin tagit detta i de fall jag känner till, men inom 10 000 mil är det dags igen eftersom det beror på för långa serviceintervall.
I ett fall så lagades bilen under de första 6 åren och 10000 mil för närmare 200 000:-.
Hur detta märke kan sälja så många bilar är för mig en gåta!
Så mycket kritik som saab fick av media när de hade oilsludgeproblem och så lite kritik som sedan har delats ut till andra märken och framförallt vw med växellådsproblem, motorproblem och utsläppsfusk som man hyllar är mycket märkligt.
Det hela liknar trafikmagasinet och deras suspekta förhållande med volvo som alltid fick högsta betyg.
Skrivet av: Ewald
« skrivet: 08 augusti 2016, 17:17:17 »

Du är medveten om att Hyundai äger KIA, de tog över KIA för ett antal år sedan då det var konkursfärdigt.
De delar ganska mycket teknik.

Jag är medveten om detta.

Att dela teknik betyder inte att ha exakt samma bil. Ofta är det små saker (t.ex. konstruktionsdetaljs) som kan göra en skillnad!
Skrivet av: Mike
« skrivet: 08 augusti 2016, 17:09:21 »

Du är medveten om att Hyundai äger KIA, de tog över KIA för ett antal år sedan då det var konkursfärdigt.
De delar ganska mycket teknik.
Skrivet av: Ewald
« skrivet: 08 augusti 2016, 15:36:10 »

KIA och VW är de bilar som man hör flest skräckhistorier om från deras ägare.
En sak man skall veta med KIA är att minsta lilla övertramp på serviceintervallen (enstaka mil) så ryker garantin.
Är det vettigt att köpa en bil för att den har lång garantitid när den får stå på verkstad ofta och dessutom laga potentiellt trafikfarliga fel när de flesta andra märken inte har några större mekaniska fel.
Nu har dessutom KIA börjat bli dyrare så man kan antaga att insäljningsperioden för märket är slut och nu får man börja inrikta sig på att gå med vinst.
KIA har i vilket fall som helst rört till i grytan och tvingat på höjningar på garantitiderna på flera håll och visat att man kan få in mycket extrautrustning i bilar och ändå hålla ett rimligt pris.

2 år garanti måste tillverkarna ju ge - utan milbegränsning. Hos japanska bilmärken är 3 år garanti Standard, men man begränsar då miltalet till 10 000 mil (100 000 km).

VW har vissa problem - precis som (vissa) andra tillverkare och det beror mycket på vilken Modell att man kör.
Hyundai bilar har i regel mindre problem än Kia bilar.

Fiat och Peugeot bilar är i regel väl mycket sämre bilar respektive orsakar mer problem än VW och Kia bilar.
Skrivet av: Bigfoot
« skrivet: 08 augusti 2016, 13:02:35 »

KIA och VW är de bilar som man hör flest skräckhistorier om från deras ägare.
En sak man skall veta med KIA är att minsta lilla övertramp på serviceintervallen (enstaka mil) så ryker garantin.
Är det vettigt att köpa en bil för att den har lång garantitid när den får stå på verkstad ofta och dessutom laga potentiellt trafikfarliga fel när de flesta andra märken inte har några större mekaniska fel.
Nu har dessutom KIA börjat bli dyrare så man kan antaga att insäljningsperioden för märket är slut och nu får man börja inrikta sig på att gå med vinst.
KIA har i vilket fall som helst rört till i grytan och tvingat på höjningar på garantitiderna på flera håll och visat att man kan få in mycket extrautrustning i bilar och ändå hålla ett rimligt pris.
Skrivet av: Mike
« skrivet: 07 augusti 2016, 21:51:08 »

Kort och gott säger jag bara Ewald du har väldigt fel om att inget händer före 15000 mil.
Självklart ingår inte slitagedelar, det har det aldrig någonsin gjort, en koppling kan man bränna på en timma om man vill.
Skrivet av: Ewald
« skrivet: 07 augusti 2016, 21:41:53 »

Du har väll inte börjat lita på en bilförsäljare. ;)
Ovanligt korkat av Toyota att dom inte då erbjuder samma garantier som KIA för då hade jag köpt en Toyota, hade Volvo haft samma sak hade jag köpt en V70.
Eftersom skitmärket KIAs toppssäljande bil nosar Toyota toppsäljare i arselet borde Toyota ta sig en funderare på varför. Struntprat lär iallafall inte fungera för att hålla dom bakom sig.

Man måste bara undersöka vad som ingår i garantin. Kopplingen ingår ofta t.ex. inte. Även bromsar och lampor ingår inte ... fram till ca. 15 000 mil har bilarna ofta Inga Problem alls. Garantin är begränsad till 15 000 mil - även hos Kia!
Skrivet av: Ewald
« skrivet: 07 augusti 2016, 21:02:57 »

Du har väll inte börjat lita på en bilförsäljare. ;)
Ovanligt korkat av Toyota att dom inte då erbjuder samma garantier som KIA för då hade jag köpt en Toyota, hade Volvo haft samma sak hade jag köpt en V70.
Eftersom skitmärket KIAs toppssäljande bil nosar Toyota toppsäljare i arselet borde Toyota ta sig en funderare på varför. Struntprat lär iallafall inte fungera för att hålla dom bakom sig.

Nej, det har jag inte.

Nja, priset spelar en viss roll. Sen beror det på vad man vill ha respektive behöver.

Kias stora fördel är priset och att bilen har "känns bra".  Kia Rio skulle som sagt duga.
Skrivet av: Ewald
« skrivet: 07 augusti 2016, 21:00:44 »

På den KIA vi bytt bort har de i alla fall under den tid vi ägt den bytt ut båda dimljusen (kompletta enheterna), brusten fjäder höger fram, bytt på garantin, dessutom ryckutjämnare på vevaxeln (skall visst vara dyrt enligt vad jag hört).
Vi ägde bilen i nästan 3 år, och la bara ut 5000 kr på en service under tiden, utöver skatt, försäkring och drivmedel så klart.

På bilen jag köpte i våras har de bytt bromsklossar fram (gratis), och åtgärdat ett klickande ljud vid gaspådrag/uppsläpp, tydligen nåt med drivaxlarna.
Inte ett öre utlagt ännu på bilen, förutom lite kosmetiskt lull-lull då...

Det låter nu ganska mycket .... jämfört med Mitsubishi.

De första 3 åren har inte ens Opel haft några reparationer eller något sådant ....

Skrivet av: Rickard
« skrivet: 05 augusti 2016, 07:07:58 »

På den KIA vi bytt bort har de i alla fall under den tid vi ägt den bytt ut båda dimljusen (kompletta enheterna), brusten fjäder höger fram, bytt på garantin, dessutom ryckutjämnare på vevaxeln (skall visst vara dyrt enligt vad jag hört).
Vi ägde bilen i nästan 3 år, och la bara ut 5000 kr på en service under tiden, utöver skatt, försäkring och drivmedel så klart.

På bilen jag köpte i våras har de bytt bromsklossar fram (gratis), och åtgärdat ett klickande ljud vid gaspådrag/uppsläpp, tydligen nåt med drivaxlarna.
Inte ett öre utlagt ännu på bilen, förutom lite kosmetiskt lull-lull då...
Skrivet av: Tågråttan
« skrivet: 05 augusti 2016, 01:03:58 »


Kias garantier är Inga garantier. Det Finns en lång lista med delar som är undantagna från garantin tyckte Toyota försäljaren. I princip har man Ingen garanti alls. Här håller jag med! Upp till 150 000 km (15 000 mil) har bilarna ofta Inga problem alls och sen börjar det med slitdelar.

Du har väll inte börjat lita på en bilförsäljare. ;)
Ovanligt korkat av Toyota att dom inte då erbjuder samma garantier som KIA för då hade jag köpt en Toyota, hade Volvo haft samma sak hade jag köpt en V70.
Eftersom skitmärket KIAs toppssäljande bil nosar Toyota toppsäljare i arselet borde Toyota ta sig en funderare på varför. Struntprat lär iallafall inte fungera för att hålla dom bakom sig.
Skrivet av: Rickard
« skrivet: 01 augusti 2016, 10:12:28 »

Det är väl en svaghet i alla riktiga demokratier, och ett resultat av globaliseringen.
Det finns för och nackdelar med både demokrati och globalisering.
Nackdelarna är väl allt mer segregation, droger och organiserad kriminalitet, fördelarna större rörlighet (även för oss) och mindre korruption.
I vissa öststater och arabländer verkar det ju nästan som att det behövs diktatur och korruption för att det skall gå hålla ihop länderna.
Den Arabiska våren var i alla fall ett totalt misslyckande.
Jag vidhåller mina aktietips.
Nog om detta, och åter till bildiskussionerna.

Just idag skulle jag nog köpa en Mercedes SLK om jag skulle köpa.  tummenupp
Skrivet av: Bigfoot
« skrivet: 01 augusti 2016, 10:03:32 »

Inbrotten har minskat sedan man återinförde passkontroller.
Det blev svårare för ligorna från öst att härja runt anonyma.
Också en av anledningarna att UK ville omförhandla EU medlemsskapet och minska den fria rörligheten.
Men östländerna blockerar alla sådana förslag eftersom de tjänar på dem.

Aktietipsen håller jag med om då man alltid låter befolkningen få betala för landets svagheter i detta landet.
Skrivet av: Rickard
« skrivet: 01 augusti 2016, 07:52:49 »

Jag omformulerar mig.
Det verkar inte gå ha något ifred i större städer.
Dock har vi ju de senaste åren haft allt fler ambulerande inbrottsligor som slår till med räder ändå längst upp i Sverige.
Cyklar stjäls ofta numera som ett exempel, det var ett problem som kom i samband med/efter EU:s utökning mot öst..

Historiskt hade vi i Piteå våra "A-lagare" som söp och knarkade och stal någon stereo (och liknande) från tid till annan, men nu börjar ju även vi få ett mer segregerat samhälle där det inte bara är "A-lagarna" som lever vid sidan av det etablerade samhället.
Utvecklingen är som en farsot som inte verkar gå stoppa.
Därav mina aktietips om Securitas, SAAB och 4GS, kanske även Loomis.

Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!