Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!
 

Författare Ämne: Ln35 avfrostar för mycket  (läst 24503 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Inloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8433
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
SV: Ln35 avfrostar för mycket
« Svar #30 skrivet: 18 december 2018, 17:35:02 »
Med största sannolikhet ingen brist i den maskinen
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Utloggad blanks

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 41
  • Karma +0/-0
SV: Ln35 avfrostar för mycket
« Svar #31 skrivet: 19 december 2018, 11:40:17 »
Igår fm så hade whiteaway kontaktat producenten fick jag på mail. Besvarade att detta skall gå fort och att jag hör av mej idag om jag inte hör något skrev jag tillbaks. Dom tar in pumparna från Danmark fick jag reda på tidigare.

Hej Johan,



Vi har mottagit ditt skadeformulär angående MUZ-LN35VGHZ och beklagar att produkten inte lever upp till dina förväntningar.

Jag har i detta fall tagit kontakt med producenten och bett om en möjlig lösning/åtgärd.

Vi återkommer till dig när vi har mottagit ett svar.

Jag önskar dig en fin dag!
« Senast ändrad: 19 december 2018, 11:43:54 av blanks »

Inloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8433
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
SV: Ln35 avfrostar för mycket
« Svar #32 skrivet: 19 december 2018, 13:24:55 »
Om det bara är 1års garanti så kan du lite fint påpeka att det är rätt kort tid mot om du handlat via mitsubishi electric Sveriges återförsäljare  ;)

Tyckte inte priset dom hade nu var någon höjdare om det är 1års garanti men du kanske köpt betydligt billigare på black friday eller liknande kampanj  :)
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Utloggad blanks

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 41
  • Karma +0/-0
SV: Ln35 avfrostar för mycket
« Svar #33 skrivet: 19 december 2018, 13:53:12 »
Jag har påpekat detta. Ja jag gav nå på 13 sen fick ja leveransstrul så fick 20% till. Gav nå på 11 tot. Plus 4tusen installation från 20grader.sr.

Inloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8433
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
SV: Ln35 avfrostar för mycket
« Svar #34 skrivet: 19 december 2018, 15:10:43 »
Ja 15000:- inkl installation är svårslaget  ;)
Gäller bara att ingen dyr reparation behövs mellan år 1 och 5 så var det en bra affär.
Men kan i så fall gå på hemförsäkring med lite självrisk och kanske åldersavdrag
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Utloggad Johannes81

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 8
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Ln35 avfrostar för mycket
« Svar #35 skrivet: 21 december 2018, 16:46:58 »
Efter ett samtal med min återförsäljare bröt jag  strömmen till uteenheten. Nu har jag 60 min mellan avfrostningar. Utetemp 0

Utloggad blanks

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 41
  • Karma +0/-0
SV: Ln35 avfrostar för mycket
« Svar #36 skrivet: 22 december 2018, 21:08:56 »
Efter ett samtal med min återförsäljare bröt jag  strömmen till uteenheten. Nu har jag 60 min mellan avfrostningar. Utetemp 0

Frågan är hur länge det håller tills den är tillbaks på täta avfrostningar igen. Du bör nog också uppdatera programvaran om den avfrostar med 30-40min mellanrum.

Utloggad blanks

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 41
  • Karma +0/-0
SV: Ln35 avfrostar för mycket
« Svar #37 skrivet: 22 december 2018, 21:09:38 »
Hej Johan,

Har vi inte fått återkoppling i mellandagarna får vi se över andra lösningar.

Spännande vad det blir för lösning iaf.

Inloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8433
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
SV: Ln35 avfrostar för mycket
« Svar #38 skrivet: 22 december 2018, 21:22:17 »
Efter ett samtal med min återförsäljare bröt jag  strömmen till uteenheten. Nu har jag 60 min mellan avfrostningar. Utetemp 0

Då Johannes maskin är tillverkad augusti 2018 så har den inte mjukvarufelet som en hel del av dom tidiga har/hade.
Går den tillbaka till 30/40 minuters intervall fast inte behov finnes (rena lameller) så bör du kontakta din ÅF så får dom kolla upp om det är maskinfel eller förutsättningarna den är monterad i.
En del ”stopp” kan bero på att den nått sitt börvärde och den avfrostar med andra ord inte, har fått lite samtal om att dom har avfrostning ibland med 40 minuters intervall och dom har läst på forum att något är fel  ::)
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Utloggad Johannes81

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 8
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Ln35 avfrostar för mycket
« Svar #39 skrivet: 28 december 2018, 09:35:17 »
Nu är den tillbaka till 30 minuters intervall igen. Trodde att man hade löst problemet och att bara de första pumparna hade problemet när jag köpte min pump förra månad. Men men....

Inloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8433
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
SV: Ln35 avfrostar för mycket
« Svar #40 skrivet: 28 december 2018, 10:08:04 »
Din sent tillverkade maskin ska ha rätt mjukvara så hör av dig till din återförsäljare så får han/hon kolla upp den.
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Utloggad blanks

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 41
  • Karma +0/-0
SV: Ln35 avfrostar för mycket
« Svar #41 skrivet: 18 januari 2019, 22:30:35 »
Efter ett rent helvete så anlände idag ett nytt kretskort till utedelen. Läste en annan här inne också fick nytt kretskort. Antar att dom byter korten när dom inte är svensksåld. Så nu är det bara invänta en tid av han som installerade pumpen.
Har begärt ersättning på detta för all extra ström elradiatorerna kostat i drift och fått ok av Whiteaway.
Återkommer när nya kortet är på plats.

Inloggad TS Comfort AB

  • I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 8433
  • Karma +10/-2
  • Kön: Man
  • Säljer och installerar värmepumpar
    • www.tsfs.se
SV: Ln35 avfrostar för mycket
« Svar #42 skrivet: 18 januari 2019, 22:55:28 »
Sabla jobb att byta kort jämfört med att uppdatera mjukvaran !!!
Kan nog ha varit kretskortsbyte istället för uppdatering även via mitsubishi electric sveriges sålda maskiner om det har gått fortare att åtgärda praktiskt.

Förhoppningsvis har whiteway köpt in kretskortet av tex mitsubishi sverige så det är rätt mjukvara.
Borde väl finnas en datumstämpel eller något nummer så det går att identifiera att det är ok
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se www.tsfs.se eller www.comfortab.se för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.

Utloggad Johannes81

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 8
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Ln35 avfrostar för mycket
« Svar #43 skrivet: 23 januari 2019, 09:46:08 »
Nu har jag konstant 50 min mellan avfrostningar. Oberoende av vädret. Nu undrar jag om det är okej eller om det är fel på pumpen med 50 min intervall??

Utloggad blanks

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 41
  • Karma +0/-0
SV: Ln35 avfrostar för mycket
« Svar #44 skrivet: 23 januari 2019, 10:35:04 »
Sabla jobb att byta kort jämfört med att uppdatera mjukvaran !!!
Kan nog ha varit kretskortsbyte istället för uppdatering även via mitsubishi electric sveriges sålda maskiner om det har gått fortare att åtgärda praktiskt.

Förhoppningsvis har whiteway köpt in kretskortet av tex mitsubishi sverige så det är rätt mjukvara.
Borde väl finnas en datumstämpel eller något nummer så det går att identifiera att det är ok

Kortet skickades från whiteaways leverantör kinnan i Danmark.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Mer n 20 rs erfarenhet av vrmepumpar
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!