Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Omröstning

Ja just det,, nog tankas det en och annan film, cd eller datorprogram?

Ja! Filmer mest.
15 (35.7%)
Ja! Musik mest.
5 (11.9%)
Ja! Mest övrigt, t.ex program mm
1 (2.4%)
Ja! Allt möjligt tankas.
11 (26.2%)
Nej för tusan!
10 (23.8%)

Antal personer som röstat: 38

Författare Ämne: Olaglig fildelning  (läst 3238 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad dennisson

  • Sir
  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Stad/land: Östergötland
  • Antal inlägg: 346
  • Karma +11/-7
  • Kön: Man
Olaglig fildelning
« skrivet: 01 september 2011, 22:47:23 »
Är det tillåtet att göra en sån här omröstning? Sålänge man inte disktuterar olaglig fildelning så borde det vara ok eller? Rickard?
190m2 1,5plan. Konverterat från direktel med Daikin ftxl20g till vattenburet 2012. Bergvärme, Nibe 1226-8, 150m aktiv borra.
2x4kw fläktkonv frikyla på övre plan.
Handöl braskamin
Acetec pd-250 + Hygropro i krypgrund.

Utloggad David Rinnan

  • Svart bälte i frÃ¥gor...
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Stockholm, Tyresö
  • Antal inlägg: 6954
  • Karma +61/-60
  • Kön: Man
  • Teknikintresserad
SV: Olaglig fildelning
« Svar #1 skrivet: 01 september 2011, 23:39:36 »
Inte prata om fildelning handlar väl mest om att man inte ska sprida länkar och på annat sätt främja fildelning, typ teknik, vart, hur osv.

Politik kring fildelning kan ju omöjligtvis vara olagligt att diskutera?

Få har ju svarat men det är intressant att se att det 2011 finns folk som tankar musik :)

För faktum är ju att oftast är det ju tillgången till billig och kommersiell och lättillgänglig data som leder till fildelning. Med spotify och itunes etc trodde jag inte det längre fanns några som tankade musik.
Monovalent markvärme Thermia Diplomat 16kw med 300l UVL-tank. 247m aktivt borrdjup i Stockholm. Villa delvis 1.5 plan om totalt 249m2, ca 165m2 i ett plan, med 12kw effektbehov från 1976. Konverterat från direktel till vattenburet med radiatorer. Thermia Link, Thermiq, Kantherm FTX och ventilerat Nivellgolv i entreplan.

Utloggad Fattiglapp

  • Felaktigt utnämnd till
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 1657
  • Karma +19/-13
  • Kön: Man
  • Go ahead punk.... make my day.
SV: Olaglig fildelning
« Svar #2 skrivet: 02 september 2011, 06:10:56 »
Jag skäms lite nu. Jag klickade i musiklänken bara för att kunna se svarsresultatet :-[, jag tänkte ta bort min röst efter att jag tittat, men det gick inte.
 Med Spotify och allt annat behöver nog ingen tanka musik.

Att jag klickade musik var bara av en slump, inget alternativ passade mig jättebra. Jag har egentligen inget emot folk som tankar, men har valt att själv avstå eftersom jag tycker det ger fel signaler till mina barn. Jag vet att jag prövade att tanka ned en film för länge sedan, och jag fick då genast "beställningslistor" av ungarna. Då sade jag nej, och så har det fått vara :)

Utloggad Ville Vessla

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 1124
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: Olaglig fildelning
« Svar #3 skrivet: 02 september 2011, 08:20:37 »
Har nu uppnått den aktningsvärda åldern då jag sedan länge redan har all musik jag vill ha(nerladdad för länge sen då det för övrigt var lagligt) och endast lyssnar på den i bilen via usb-sticka eller på jobbet från hårddisken.
Filmer har jag också slutat bry mig i, det som går på TV duger så jag har nog inte laddat ner nåt på minst 5 år.
Inte beroende på nån lag utan jag kan inte komma på nåt jag vill ladda hem.
Nibe 1115-5, Borö 500/250FR, 1 1/2 plan timmerhus 170kvm från ca 1900 beläget i Jämtland. Pannrum urgrävt i berget.

Utloggad 109an

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 402
  • Karma +4/-1
SV: Olaglig fildelning
« Svar #4 skrivet: 02 september 2011, 23:05:40 »
Med den berömda kopieringsskatten copyswede drar in som drabbar alla kollektivt oavsett om man kopierar eller ej så känns det lite som att man redan betalt för "sin kopia"
"I reject your reality and substitute my own" Adam Savage

Utloggad dennisson

  • Sir
  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Stad/land: Östergötland
  • Antal inlägg: 346
  • Karma +11/-7
  • Kön: Man
SV: Olaglig fildelning
« Svar #5 skrivet: 02 september 2011, 23:06:05 »
Inte prata om fildelning handlar väl mest om att man inte ska sprida länkar och på annat sätt främja fildelning, typ teknik, vart, hur osv.

Politik kring fildelning kan ju omöjligtvis vara olagligt att diskutera?

Få har ju svarat men det är intressant att se att det 2011 finns folk som tankar musik :)

För faktum är ju att oftast är det ju tillgången till billig och kommersiell och lättillgänglig data som leder till fildelning. Med spotify och itunes etc trodde jag inte det längre fanns några som tankade musik.

Vissa forum har ju som policy att sådan diskussioner icke får förekomma.. får väl erkänna att jag inte är helt uppdaterad på de reglerna i just detta forum :,v(, därav min fråga :)
190m2 1,5plan. Konverterat från direktel med Daikin ftxl20g till vattenburet 2012. Bergvärme, Nibe 1226-8, 150m aktiv borra.
2x4kw fläktkonv frikyla på övre plan.
Handöl braskamin
Acetec pd-250 + Hygropro i krypgrund.

Utloggad David Rinnan

  • Svart bälte i frÃ¥gor...
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Stockholm, Tyresö
  • Antal inlägg: 6954
  • Karma +61/-60
  • Kön: Man
  • Teknikintresserad
SV: Olaglig fildelning
« Svar #6 skrivet: 02 september 2011, 23:26:12 »
Ofta handlar det enbart om att ett forum inte vill vara en grogrund för olaglig aktivitet. Därför sätter man upp ganska övergripande regler kring detta med fildelning. Här är VP forum.

Om man läser vad som avses så är nog tanken inte att vi inte ska kunna diskutera fenomenet fildelning.

Så läser jag alla fall. :)

8 Upphovsrättslagen

8.1 Bryt inte & locka inte till brott mot upphovsrättslagen
Alla diskussioner, uttalanden, frågor och länkar som tar upp, berättar om eller på annat sätt refererar till aktiviteten att begå brott mot upphovsrättslagen eller som leder till information om var olagliga kopior av upphovsrättsligt skyddat material kan påträffas är förbjudna. Givetvis är det inte heller tillåtet att själv bryta mot upphovsrättslagen genom att utan tillstånd från upphovsrättsinnehavaren lägga upp skyddat material på Värmepumpsforum.

8.2 Fildelning
Vi tillåter inte diskussioner, uttalanden, frågor och länkar som rör följande företeelser om syftet verkar vara att bryta mot regel 8.1:

8.3 Kopiering av datorprogram & datorspel
Då det är omöjligt för oss att i varje enskilt fall avgöra om en diskussion gäller en laglig eller olaglig kopiering så tillåter vi inga diskussioner alls kring aktiviteten kopiering av datorprogram eller datorspel.

 
Monovalent markvärme Thermia Diplomat 16kw med 300l UVL-tank. 247m aktivt borrdjup i Stockholm. Villa delvis 1.5 plan om totalt 249m2, ca 165m2 i ett plan, med 12kw effektbehov från 1976. Konverterat från direktel till vattenburet med radiatorer. Thermia Link, Thermiq, Kantherm FTX och ventilerat Nivellgolv i entreplan.

Utloggad utopiazz

  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Stad/land: Stockholm
  • Antal inlägg: 2778
  • Karma +8/-3
  • Kön: Man
SV: Olaglig fildelning
« Svar #7 skrivet: 20 september 2011, 22:42:51 »
Med den berömda kopieringsskatten copyswede drar in som drabbar alla kollektivt oavsett om man kopierar eller ej så känns det lite som att man redan betalt för "sin kopia"

Nu handlar ju den skatten om något annat än fildelning till okända personer på Internet.
Ta alltid ut lycka i förskott, det värsta som kan hända är att du var glad i onödan.

VP Driftsatt 2005-02-10
Nibe 1115-8.5 med elpatron kopplad för 6kw (avstängd)
Nibe VPA 300/200, Acktank 500l, borra 203m (199 aktiva meter).
Villa 200m2 i Stockholm med 180m2 golvvärme (vatten) samt fyra vattenradiatorer.
Värmer även 2st gästsugor på totalt 30m2 med fem vattenradiatorer. Matning via 20m kulvert.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!