Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: CTC EcoLogic mellan EcoEl och EcoAir  (läst 1363 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad knabbuziak

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 52
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
CTC EcoLogic mellan EcoEl och EcoAir
« skrivet: 01 november 2017, 17:05:15 »
Det verkar finnas olika varianter av EcoLogic, och de flesta varianter verkar inte längre gå att få tag i. Finns det någon som har koll på de olika varianterna och vilka lösningar som är möjliga?

Jag tror att jag har första generationens (tror jag, se bilder) EcoEl-panna i huset som enligt uppgift installerades 2002 eller 2003. Jag har nu lyckats få tag i en EcoAir 109 (vilket jag tror ska vara andra generationens pumpar från CTC?). Existerar den någon EcoTolk som kan göra så att min panna kan kommunicera med en EcoAir 109, eller går det kanske docka den direkt mot?

Utloggad Carl N

  • Manual-nörd
  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Antal inlägg: 29375
  • Karma +18/-8
  • Kön: Man
  • Alien snowman.
SV: CTC EcoLogic mellan EcoEl och EcoAir
« Svar #1 skrivet: 02 november 2017, 07:53:33 »
Hej!
Din EcoEl är tillverkad 2004 v 10 och är således V2.
Vad är det för serienummer på din EcoAir?
109 finns som version V1-V3.
Huset: NIBE 1215-5, 120 m aktivt borrdjup, 127 m2 boyta 53 m2 biyta, suterräng byggt 1970. Tidigare 2,5 kbm olja/år, huset tilläggsisolerat i samband med VP-installationen. FST34+1 som frikyla.
Ca 5500 kWh i drivenergi för VP-drift, ca 5500 kWh HH-el + komfortgolvvärme i snitt/år.
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Fritidshuset, NIBE 1245-8, 160 m aktivt borrdjup, ca 150 m2 boarea + en liten källare från 1912.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!