Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Skriv svar

Varning: Det har inte skrivits nya inlägg i detta ämne på 50 dagar.
Om du inte är säker på att du faktiskt vill svara i det här ämnet, så bör du överväga att istället starta ett nytt ämne.
Namn:
E-post:
Ämne:
Inläggsikon:

Verifiering:
This box must be left blank:

Skriv in bokstäverna som syns på bilden
Lyssna på bokstäverna muntligt / Begär en ny bild

Skriv in bokstäverna som syns på bilden:
Skriv in de tre sista bokstäverna i alfabetet:
Hur många var de älva dragspelarna (siffror):

För att slippa svara på kontrollfrågor, registrera dig här!


Ämnessammanfattning

Skrivet av: lubbis
« skrivet: 17 maj 2023, 23:01:53 »

På dotterns 2 Daikin-pumpar fungerar det och har gjort sedan installation.
Skrivet av: kWhalp
« skrivet: 17 maj 2023, 19:27:07 »

https://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=79501.msg820532;topicseen#msg820532


Är länken till tråden, samma fel som du upplever?

Daikin verkar ha något som jag killgissar som allmänt serverstrul(?)
Skrivet av: kWhalp
« skrivet: 17 maj 2023, 17:44:11 »

Bakgrund
Förbrukat energi registreras ej.
Ringer återförsäljare för hjälp förmodligen i Början augusti 2022
Mikael från återförsäljaret kommer senhösten 2022 och är här och på dalkins anvisningar uppdaterar programvaran. Krånglar med uppdateringen så det tar hela eftermiddagen.
Blev inget bättre så jag kontaktar återförsäljaret igen
2023-02-27 återförsäljarer ringer och berättar att dom kan ej hjälpa mig mer med pumpen
Dom fick inget betalt för gången före fast dom utförde jobbet med Dalkins anvisningar. Var i kontakt fler gånger när dom höll på.
2023-02-27 Ringer Dalkin själv. Får prata med någon i Växeln. Hon begär uppgifter på pumpen och lovar att Dalkin kommer att höra av sig
Nu har det gått 2,5 månad inget hört
VAD SKALL MAN GÖRA NÄR DALKIN TYDLIGEN BARA VILL SÄLJA OCH INTE TA NÅGOT ANSVAR. VERKAR VARA RENA SNURREN DÄR

Fråga om du får installera en (klassisk) separat elmätare och skicka fakturan till Daikin om de ej löser problemet. :)
Skrivet av: kahammar
« skrivet: 17 maj 2023, 17:32:38 »

Bakgrund
Förbrukat energi registreras ej.
Ringer återförsäljare för hjälp förmodligen i Början augusti 2022
Mikael från återförsäljaret kommer senhösten 2022 och är här och på dalkins anvisningar uppdaterar programvaran. Krånglar med uppdateringen så det tar hela eftermiddagen.
Blev inget bättre så jag kontaktar återförsäljaret igen
2023-02-27 återförsäljarer ringer och berättar att dom kan ej hjälpa mig mer med pumpen
Dom fick inget betalt för gången före fast dom utförde jobbet med Dalkins anvisningar. Var i kontakt fler gånger när dom höll på.
2023-02-27 Ringer Dalkin själv. Får prata med någon i Växeln. Hon begär uppgifter på pumpen och lovar att Dalkin kommer att höra av sig
Nu har det gått 2,5 månad inget hört
VAD SKALL MAN GÖRA NÄR DALKIN TYDLIGEN BARA VILL SÄLJA OCH INTE TA NÅGOT ANSVAR. VERKAR VARA RENA SNURREN DÄR

Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!