Hej,
Lång text med många undringar...
Jag fick en gammal luft/luft av en bekant när han bytte. Den fungerade men lät lite för mycket för honom i hans kontor. Firman som tog ner den säger att det är gas i maskinen men den är ca 20år gammal.
Jag behöver värme i mitt garage på 35kvm inför vintern och tänkte först att det var en kanonidé att billigt komma igång och sätta upp all hårdvara själv o sen låta en firma dra rör och vakuumsuga.
Men nu blir jag velig. Skulle den funka är det ju absolut det billigaste, i några år tills den ger upp.
Ytterväggen den ska sitta på är helt nybytt panel på, och jag fick med de gamla väggfästerna som är smidiga att sätta på panelen.
Alla nya väggfästen har en horisontell del som jag inte riktigt blir klok på då den antingen måste sågas in bakom locken eller sitta med distanser. Hur gör installatören? Ska jag köra på mina gamla väggfästen?
Och sen rören, nu är de klippta efter skarven, så det borde inte vara några problem eller? Även om jag vill böja om dem rakt bakåt istället för ut på höger sida.
Har även ett cykel/snöslungeförråd på ena sidan av garaget som är glespanel och öppet. Skulle man kumna sätta innerdelen där för att slippa utsätta den för väder/vind?
Hur dumsnålt är det att montera upp den här gamla pumpen egentligen?
Värsta scenariot är väl att den inte funkar och man kan använda hål, väggfäste till en ny eller?