Skrivet av: Micke_80
« skrivet: 31 augusti 2011, 12:50:49 »Där var en som var mindre trött och bättre på formulera.
Det jag tycker är viktigast då jag sätter i min är att det är hög del på vattnet, som myginds insatser t.ex. För är det inte svinkallt ute, eller om man vill elda varvatten på vår/höst är det inte så kul med 8kw värme i ett rum
Men håller med, oavsett 500 eller 1000l tank så blir det inte som ett redigt vedpannesystem där man kan elda 1 gång om dan. Jag ser det som mys som sparar pengar med gratis ved. Stor glaslucka så man ser elden och hög andel på vattensystemet = win
Det jag tycker är viktigast då jag sätter i min är att det är hög del på vattnet, som myginds insatser t.ex. För är det inte svinkallt ute, eller om man vill elda varvatten på vår/höst är det inte så kul med 8kw värme i ett rum

Men håller med, oavsett 500 eller 1000l tank så blir det inte som ett redigt vedpannesystem där man kan elda 1 gång om dan. Jag ser det som mys som sparar pengar med gratis ved. Stor glaslucka så man ser elden och hög andel på vattensystemet = win
.png)












.png)




gäster: 1227
dolda: 0
användare: 5