Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: flexibelt skydd till värmepumpsledningar utomhus  (läst 424 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad carra

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 31
  • Karma +0/-0
flexibelt skydd till värmepumpsledningar utomhus
« skrivet: 26 september 2023, 23:58:18 »
Hittar inga flexibla skydd,modell kanaler att ha över ledningarna utomhus till mina 3 luftlufttvärmepumpar,klantarna som levererade o monterade desamma gjorde taskig dragning o lämnade dessutom de isolerade rören oskyddade för fÃ¥glarna som tuggar sönder isoleringen... De har dragit plastkanaler som skydd men tyvärr inte hela vägen o med tanke pÃ¥ hur de dragit rören mÃ¥ste jag ha flexibla skydd modell slang för att skydda isoleringen mot fÃ¥glarnas knaprande...  Det är Panasonic pumpar köpt via Polarpumpen inklusive montering av en av deras avnämare....Jag har prövat den taskiga montering hos ARN men torskade tyvärr....trots att jag "vet/kan hur slipstenen skall dras" i juridiska spörsmÃ¥l..Det rör sig om de vanliga "rektangulära" kanalerna som alla tre mÃ¥ste kompletteras med typ "böj/töj" slangar... NÃ¥gon som vet var jag kan köpa det jag behöver?

Inloggad HBerggren

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Västra Götaland
  • Antal inlägg: 3576
  • Karma +2/-0
SV: flexibelt skydd till värmepumpsledningar utomhus
« Svar #1 skrivet: 27 september 2023, 00:20:03 »
Jula har någon variant av kit har jag för mig. Kanske är lättillgängligast? Annars är det nog smidigast att köpa ut det du söker av någon som säljer luftvärmepumpar.
185 m2 med krypgrund. 32 m2 garage. Radiatorer, golvvärme. Väntar på 410P -01 ska avlida. Dockad med F2025-10 via ERS-56 300. Värmebaronen K2 6 m2 solfångare. Kulvert till garage. 3x shuntgrupper och värmekurvor. Egen styrning.

Inloggad Josth

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Stockholm
  • Antal inlägg: 9641
  • Karma +4/-2
  • Kön: Man
SV: flexibelt skydd till värmepumpsledningar utomhus
« Svar #2 skrivet: 27 september 2023, 10:21:02 »
Du kan köpa tunt flexibelt rörskydd för luftvärmepumpar: https://shop.sverigepumpen.se/luftvarmepump/tillbehor-luftvarmepump/rorskydd-luft-luft/
1½-planshus byggt i slutet av 90-talet. 169 kvm + fristående garage 35 kvm. Kryp-/balkgrund numera tätad och avfuktare DS15 inkopplad. Vattenburet ettrörssystem med radiatorer i fyra slingor. Nibe 310P tillverkad 1997. Service: Kompressorbyte 3 ggr samt byte förångare, expansionsventil, torkmedel, pressostat, elkondensatorer, cirkulationspump, säkerhetsventil och ny kraftigare fläkt.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser
Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!