Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Behöver delar till att koppla ihop slangarna / pump mm.  (läst 349 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad fredrick

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 23
  • Karma +0/-0
https://www.entrade.se/sv/Hem/Verktyg/Handverktyg_KYLA/Startkit_KYLA_6_delar?id=STKK06

Slangkittet innehåller en röd, gul och blå slang med storlekarna (Blå 1/4''-5/16) (Gul 1/4''-1/4'') (Röd 1/4''-5/16 '')

Ang vakuumstället så skriver dom Manometer och slanganslutningar är alla 1/4" men den näst längst till vänster är betydligt grövre. Är det inte därifrån jag borde koppla den gula slangen till vakuumpumpen? Annars passar det om jag kopplar gula slangen näst längst till höger på manometerstället.

Då kan jag få det att fungera iaf. Annars hade jag kunna tänka mig att koppla vakuumpumpen direkt på utedelen (hero) Men behöver då en T-koppling till 1/4 så jag kan ansluta den digitala vakuummätaren jag har instället och hoppa över manometerstället. Vad kallas den T-koppligen så jag får en extra 1/4 ? Jag tror att pumpen har 5/16 och blå slangen har 5/16 så T-kopplingen ska vara 5/16 i båda ändarna och en 1/4 på extra anslutningen till mätaren

Digitala Vakuumätaren har 1/4
« Senast ändrad: 13 november 2023, 22:13:30 av fredrick »

Utloggad electroluxaren

  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 2435
  • Karma +1/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
Normalt sett så är det 1/4" i anslutningarna på manometerstället utom den som är avsedd för vacumpumpen som är grövre och slangen brukar vara gul
röd är till högtryckssidan och till R32 R410A är det speciell gänga i värmepumpen, den blå används inte till luft/luft utan se den som reserv
av annonsen går det inte att få fram mer tex om manometerstället är godkänt

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!