Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: CEN Heatpump Keymark  (läst 822 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Prometheus

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 36
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
CEN Heatpump Keymark
« skrivet: 17 december 2020, 22:06:38 »
Det här var nytt för mig postar det, någon annan kanske har nytta av det.

CEN Heat Pump Keymark är en body som använder sig av testinstitut typ RISE, TüV, Fraunhofer osv för att testa pumpar det är ju bra för konsumenten. Hoppas nyttan och resultatet är mer vägledande än de tidigare körcyklerna för bränsleförbrukning pÃ¥ bilar  ::)

Bra om man vill hitta data om pumpar eller försöka jämföra specifikationer. .,;-

https://www.heatpumpkeymark.com/en/nc/ps-keymark/certificate-holders/?tx_pskeymark_frontend%5Baction%5D=advancedSearch&tx_pskeymark_frontend%5Bcontroller%5D=Frontend&cHash=e43db12b900e5cddb16339fd62319eef

Blev lite förvånad först över Heat Output från Daikin pumparna men efter en stund gick det upp för mig att de andra investerarna var på mer effekt 12 kW och de andra 10kW pumparna var on/off.

Skulle varit bra med en förklaring till de olika mätvärdena i tabellen men lyckades inte hitta det.

https://www.greenmatch.se/blogg/2015/03/baest-i-test-9-bergvaermepumpar-som-kan-spara-dig-oever-20-000-kronor-per-aar#testparametrar
Sävsjö trähus frÃ¥n 1996 i Täby  2plan 180m2 +45 m2 suterräng källare med garage.
Golvvärme i hela huset. 4 pers två idrottande tonåringar: Årsförbrukning 9 MWh
200m borra, Daikin Altherma 3 Geo 10 kW X-modellen med aktiv kyla.
Förbrukning med Nibe 360p 22 MWh, 28 MWh när kompressorn rasade.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!