Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: sanyo co2  (läst 5911 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad stende

  • Nybörjare
  • *
  • Stad/land: Sverige
  • Antal inlägg: 5
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
sanyo co2
« skrivet: 28 december 2008, 09:41:27 »
Hej! på er klokhuvuden.
Har en sanyo co2 nyinstallerad, funkar 12 timmar sedan löser den pÃ¥ H23, systemet är avluftat enligt konstens alla regler. Har fÃ¥tt stänga elpatronerna helt annars är det de som gÃ¥r in och värmer. HJÄLP!!! HUR GÖR JAG????   :(
Strnde.

Utloggad Patrik99

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 44
  • Karma +0/-0
SV: sanyo co2
« Svar #1 skrivet: 03 januari 2009, 11:21:54 »
Vi har samma problem som du vi har luftat ur också sen larmar den H23 och det verkar att ingen vet problemet?
Våran kompressor går men ger ej värme och nu verkar den som den går bara på el fick fin el räkning på 3200 i nov. och har ett hus på 110kvm.

Utloggad Patrik99

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 44
  • Karma +0/-0
SV: sanyo co2
« Svar #2 skrivet: 03 januari 2009, 11:28:58 »
Vem har installerad värmepumpen?

Utloggad stende

  • Nybörjare
  • *
  • Stad/land: Sverige
  • Antal inlägg: 5
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: sanyo co2
« Svar #3 skrivet: 04 januari 2009, 18:58:50 »
Det har jag gjort själv. (Jobbat inom energibranchen i 32 År)

Utloggad Patrik99

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 44
  • Karma +0/-0
SV: sanyo co2
« Svar #4 skrivet: 05 januari 2009, 14:04:19 »
Vi verkar ha samma problem!
Min står och blinkar H23 kontakta service men
det verkar ju som ingen kan nåt?
Kcc säger att det är luft i systemet har luftat två
ggr.

Utloggad stende

  • Nybörjare
  • *
  • Stad/land: Sverige
  • Antal inlägg: 5
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: sanyo co2
« Svar #5 skrivet: 05 januari 2009, 14:51:00 »
Hej!
Har KCC:s Service varit hos er eller bara kontakt per telefon, skulle det vara luft i systemet så märker du att det porlar i elementen, tankenheten är lättast att lufta på säkerhetsventilen. vilket tryck har du på systemet? har du kollat hur mycket el den drar per dygn eller kolla hur ofta elpatronerna är i drift, vad händer om du sätter elpatronerna på 0 i displayen, får du då värme?
//stende Sc:,h

Utloggad toarp

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 9
  • Karma +0/-0
SV: sanyo co2
« Svar #6 skrivet: 07 januari 2009, 17:44:31 »
Hej. Hade samma felkod efter installationen. Orsaken var att rörmokarna hade kopplat in- resp utröret fel. Efter att detta åtgärdades så har det fungerat felfritt i 2½ år nu. mvh
Hus, två våningar + källare byggd 1920, boyta ca 110 kvadrat. Halva första våningen golvvärme, resten av huset värmeelement typ gammal sammanlagt 5 st. Innan olja, ca 2,5 kbm/år nu Sanyo CO2.

AndersÃ…

  • Gäst
AndersÃ…
SV: sanyo co2
« Svar #7 skrivet: 30 juni 2012, 00:06:21 »
Slänger in detta här trots att det är en gammal tråd. Hoppas det kommer till nytta för någon. Har haft H23 koden med jämna mellanrum ett tag. Hittade en skicklig serviceman som kunde konstatera att det var ett fel på cirkulationspumpen som driver slingan till kompressorn. Den gick lite trögt så när systemet körde ner den på lågfart så stannade den istället. Då larmar systemet med H23. Ny pump-funkar bra igen. Men den troliga orsaken till att pumpen gick sönder verkar vara att det kommit skräp i den och ser man på hur min panna var installerad så kommer returvattnet från radiatorerna in i pannan utan filtrering. Har man då ett gammalt hus så kommer det ibland in lite metallflis och sånt från systemet och det hamnar då lätt i cirkulationspumpen till kompressorn och stannar det inte i pumpen så går det ju vidare till kompressorn. Kan vara värt att filtrera returvattnet på något sätt. ska se på det.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!