0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Nu har reparatören vart här.Det blev en dom som var väntad. Byte av kompressor pga hög hetgastemp vid drift. Kollade nyss och den låg på ca 120 ºC.Han trodde på nån form av inre läckage el liknade i kompressorn.Så nu får vi se vad försäkringsbolaget säger om det hela.Hoppas iallafall det skall lösa mina bekymmer.
Min anläggning (kompressor) strular oxå me hetgas larm direkt när det blir kallare....Vart någonstans bor du CS280?
Citat från: CS280 skrivet 13 januari 2010, 17:33:44Nu har reparatören vart här.Det blev en dom som var väntad. Byte av kompressor pga hög hetgastemp vid drift. Kollade nyss och den låg på ca 120 ºC.Han trodde på nån form av inre läckage el liknade i kompressorn.Så nu får vi se vad försäkringsbolaget säger om det hela.Hoppas iallafall det skall lösa mina bekymmer.Hoppas han mätte upp och uteslöt exp,ven,kylmedelsbrist,kan inte begripa hur inreläckage i komp skulle kunna leda till hög hetgastemp? -------------------------------------------------------------------------------------------Ecodan,1,att magnetventilen skulle läcka över till lt sidan är högst ovanligt knappt hört talas om?2,Denna teori känner jag inte igen? Kan du utveckla detta närmare?3,Så hög hetgastemp kan inte bero på gasbrist och att exp,vent inte fungerar???Min erfarenhet säger mig att detta är de vanligaste orsakerna till hög hetgastemp,säkert8 av 10 fall.4,Att lp pressen oftast löser,pga trasig exp vent först,stämmer inte häller?Sedan att byta hetgasgivare sänker ju inte hetgastemeraturen?Håller du på att utbilda dig till kyltekniker? Har du jobbat ute på fält med dessakunskaper? :,v(
Hällevadsholm Där var jag i måndags .