Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: MSZ-FH35VEHZ vägguttag vid innerdel?  (läst 2334 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad remne

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 1
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
MSZ-FH35VEHZ vägguttag vid innerdel?
« skrivet: 27 augusti 2016, 23:56:21 »
Hej,
Jag planerar att införskaffa en FH35 till mitt garage på 100m2 (3m takhöjd) och undrar om det är möjligt att strömsätta värmepumpen via vägguttag vid innerdelen? De bilder jag lyckats hitta på FH35, så ser det ut som att det är utedelen som strömsätts?

Är det endast utedelen som man matar till?

Jag är i skedet att sätta VU-dosor i garaget, och det vore ju trevligt att ha ett vägguttag precis vid innerdelen. Vill helst slippa att dra utanpåliggande el på fasaden mot/vid utedelen.

Det verkar heller inte som att Mitsubishi har någon installations/monterings-anvisningar på deras hemsida? Verkar vara snålt med dokumentation överlag.

Utloggad Rocky_

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 42
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: MSZ-FH35VEHZ vägguttag vid innerdel?
« Svar #1 skrivet: 28 augusti 2016, 01:46:42 »
Hej,
Jag planerar att införskaffa en FH35 till mitt garage på 100m2 (3m takhöjd) och undrar om det är möjligt att strömsätta värmepumpen via vägguttag vid innerdelen? De bilder jag lyckats hitta på FH35, så ser det ut som att det är utedelen som strömsätts?

Är det endast utedelen som man matar till?

Jag är i skedet att sätta VU-dosor i garaget, och det vore ju trevligt att ha ett vägguttag precis vid innerdelen. Vill helst slippa att dra utanpåliggande el på fasaden mot/vid utedelen.

Det verkar heller inte som att Mitsubishi har någon installations/monterings-anvisningar på deras hemsida? Verkar vara snålt med dokumentation överlag.
Ja det går!
Bygla F-N i utedelen.

Utloggad svenske kocken

  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Stad/land: Utanför ÖSTERSUND
  • Antal inlägg: 7640
  • Karma +12/-7
  • Kön: Man
  • Jag älskar värme!
SV: MSZ-FH35VEHZ vägguttag vid innerdel?
« Svar #2 skrivet: 28 augusti 2016, 09:51:59 »
Du kan ha ett uttag vid innedelen och därifrån dra en matning som följer gasledningarna till utedelen, samma väg som kabeln mellan utedelen och innedelen ska gå. Ute sätter du en arbetsbrytare där du ansluter till pumpen. Då blir det som det ska vara och du får ett uttag som du kan använda utan att pumpen stannar.
Thermia TWS 6 148 m aktivt och boende i villa 1-plan med källare 122m²/plan Ca:220m² uppvärmt till 21° och ettrörssystem i 4 slingor med 4 radiatorer på varje slinga, mekanisk vent med vvx bygd 1980 mitt i Jämtland, vp inkopplad juli -05, separat mätare på värme och varmvatten.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Mer än 20 års erfarenhet av värmepumpar
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!