Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: HE9LKE - HE9JKE- vilken av dessa ska jag välja?  (läst 1973 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Micke_O

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Stad/land: Sunne
  • Antal inlägg: 10
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
HE9LKE - HE9JKE- vilken av dessa ska jag välja?
« skrivet: 13 mars 2011, 16:39:24 »
Hej, tänkte kolla om nån ville ge mig ett bra råd, ska köpa en ny LVP och bestämt mig för panasonic, ska beställa från Polarpumpen,
men ja vet inte vilken av dessa modeller jag ska välja, antingen HE9LKE som skulle vara årets modell eller HE9JKE som var fjolårets model, men han på Polarpumpen sa att dom säljer mest av förra årets modell alltså JKE'n och att den skulle vara kraftigare än den nya, är det någon som kan ge några råd om man ska ta den nya eller fjolårets modell`?

Tacksam för snabba svar..
Micke

Utloggad robber

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Stad/land: SkÃ¥ne
  • Antal inlägg: 24
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: HE9LKE - HE9JKE- vilken av dessa ska jag välja?
« Svar #1 skrivet: 13 mars 2011, 20:47:11 »
Jag kan absolut ingenting om JKE, men jag har en HE9LKE som jag fick monterad den 28/2 och den har fungerat bra, det har inte varit nÃ¥gra jätte-extrema minusgrader (som mest ca 7 minus), men den har fungerat väldigt bra tycker jag.. har försökt ha koll pÃ¥ avfrostning och vattenmängd osv. och har inte haft nÃ¥gra problem alls med  det.
Annex (anno 1938) 38 kvm: Coolix 3810 + Fristående oljeradiator.
Hus (anno sent 1800-tal) ~90 kvm: Panasonic HE9LKE + Panasonic NE9LKE + Contura 560T Braskamin + 2 st ADAX Elradiatorer

Utloggad marcusjj

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 7
  • Karma +0/-0
SV: HE9LKE - HE9JKE- vilken av dessa ska jag välja?
« Svar #2 skrivet: 17 mars 2011, 17:17:44 »
Hej, tänkte kolla om nån ville ge mig ett bra råd, ska köpa en ny LVP och bestämt mig för panasonic, ska beställa från Polarpumpen,
men ja vet inte vilken av dessa modeller jag ska välja, antingen HE9LKE som skulle vara årets modell eller HE9JKE som var fjolårets model, men han på Polarpumpen sa att dom säljer mest av förra årets modell alltså JKE'n och att den skulle vara kraftigare än den nya, är det någon som kan ge några råd om man ska ta den nya eller fjolårets modell`?

Tacksam för snabba svar..
Micke

Hej,

Jag har hört precis tvärt om, att den nya ska leverera mer värme än den gamla. Framför allt så ska den nya fungera bättre vid kallare utomhus temperatur. Har dock ingen källa på det.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!