Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Uppdatering pÃ¥ distans?  (läst 1146 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad vaklagärdan

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 46
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
Uppdatering på distans?
« skrivet: 11 mars 2022, 08:41:20 »
Hej på er.
Fick notis i appen att det är dags för uppdateringar av min XRH40, två stycken. Har 15 mil till stugan och undrar om det brukar gå smidigt att uppdatera eller om det är bättre att vänta tills nästa gång jag är där och kan lösa ev problem som uppstår än att göra det på distans. Vad är era erfarenheter?
« Senast ändrad: 11 mars 2022, 09:19:56 av vaklagärdan »

Utloggad Perfa76

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 323
  • Karma +0/-0
SV: Uppdatering på distans?
« Svar #1 skrivet: 11 mars 2022, 13:40:08 »
Antar att du menar att du har fått meddelande i appen om att den vill uppdatera firmware i WiFi-modulen?

Meddelandet man får upp om man klickar vidare säger ju med all tydlighet att uppdateringen kräver att man är uppkopplad med enheten som har appen på samma WiFi som modulen som skall uppdateras. Jag har och avser inte att testa om det händer något dåligt om man trots detta meddelande väljer att gå vidare med uppdateringen i ett fall då enheten med appen inte har access till samma WiFi som modulen som skall uppdateras. Känns för riskabelt helt enkelt...

Mig veterligen så händer inget dåligt om man väntar med att uppdatera firmware, men klart störande att få upp meddelandet om ny firmware varenda gång man går in.

Utloggad vaklagärdan

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 46
  • Karma +0/-0
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Uppdatering på distans?
« Svar #2 skrivet: 11 mars 2022, 13:59:59 »
Antar att du menar att du har fått meddelande i appen om att den vill uppdatera firmware i WiFi-modulen?

Meddelandet man får upp om man klickar vidare säger ju med all tydlighet att uppdateringen kräver att man är uppkopplad med enheten som har appen på samma WiFi som modulen som skall uppdateras. Jag har och avser inte att testa om det händer något dåligt om man trots detta meddelande väljer att gå vidare med uppdateringen i ett fall då enheten med appen inte har access till samma WiFi som modulen som skall uppdateras. Känns för riskabelt helt enkelt...

Mig veterligen så händer inget dåligt om man väntar med att uppdatera firmware, men klart störande att få upp meddelandet om ny firmware varenda gång man går in.

Ah var lite snabb… då väntar jag tills jag är där nästa gång!

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!