Skrivet av: karlmb
« skrivet: 18 februari 2023, 13:13:59 »Det kommer att bli en Raspberry Pi 4 B 2Mb med OpenPLC installerat.
Valde den pga att LAN ingång ingår, liksom en mängd andra anslutningar och att HATs finns i många olika och billiga varianter, tex RS485 och relä/anlaogingångar.
Hoppas kunna logga med den samtidigt och ev dra in mina One-wire-givare i pannrummet till den också.
OpenPLC verkar riktigt nice, kanske tom ett alternativ till HA.
Framöver kan det bli en enklare Aurdino för värmepumpen, och då blir Raspen en HA-värd eller en NAS.
Livet är fullt av möjlgiheter..
Valde den pga att LAN ingång ingår, liksom en mängd andra anslutningar och att HATs finns i många olika och billiga varianter, tex RS485 och relä/anlaogingångar.
Hoppas kunna logga med den samtidigt och ev dra in mina One-wire-givare i pannrummet till den också.
OpenPLC verkar riktigt nice, kanske tom ett alternativ till HA.
Framöver kan det bli en enklare Aurdino för värmepumpen, och då blir Raspen en HA-värd eller en NAS.
Livet är fullt av möjlgiheter..

.png)










.png)




gäster: 2686
dolda: 0
användare: 1