Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Optimaägare läs detta!  (läst 1805 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad hplp

  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Stad/land: Lund
  • Antal inlägg: 3075
  • Karma +4/-3
  • Kön: Man
  • Jag älskar värme, men inte för mycket.
Optimaägare läs detta!
« skrivet: 08 januari 2009, 23:53:35 »
Min svåger har en 1½år gammal Optima som plöstligt slutade fungera, eloge till servis som ställde upp självaste nyårsafton. Felet var, enligt servicekillen att ett kylrör hade gått läck, en spontan komentar var " tror jag vet vad det är,, trodde vi åtgärdat alla". pumpen är modellen med scrollkompressor, har glömt modellbeteckninge. Felet var ett fabrikationsfel, man hade på en serie lagt ett rör för nära kompr. lyftögla och efter ett tag hade det gnagt hål. Så kolla att ni inte har en av dem. Möjligt att man kan få det fixat även efter att garantitiden gått ut, men varför vänta.
Jag känner mig lite skvalrig men till mitt försvar, det behövs ju arbetstillfällen och det är ju aldrig bra att släppa k-media, varken för miljön eller k-systemet och kompressorn. Vet inte hur man enkelt skulle kunna inspektera, kanske någon annan som vet. ???
126kvm 1plan IVT490 Skåne. 2 vuxna 22grader i huset. Beräknad tot årsförbrukning el 12500kWh. Inkl. ytterbelysning som drar ca 150kWh. IVT 490 förväntas dra ca 5800kWh av det totala. Men som vanligt så spricker det förmodligen. Det gjorde det inte,5400 blev det, tack du globala värmare, 400 spänn att rumla för.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Mer än 20 års erfarenhet av värmepumpar
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser
Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!