0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Det verkade komma med den nödvändiga uppdateringen 9699R5, för att kunna använda myUplink. Den gamla Nibe upLink försvann ju kring augusti/ September. Man ser ju även att värdena har börjat registreras från detta månadsskifte för 2024. Innan dess finns inga värden, fastän pannan varit i funktion sedan 2020. Men som jag undrar, det finns ju ingen förklaring, men jag antar att vitt är energi in och blått anger energi ut.
Samma med min F1145-10, efter att ha installerat 9699R5 i augusti. Dessutom anges i tillbehörsmenyn att flödesmätare "EMK 300/310" är installerad. Har ingen sådan installerad, så det måste vara uppskattade värden. Fick dessutom på köpet problem med värmebärarpumpen, vars autoreglering slutat fungera.
Borde den inte varna för att mätaren inte finns? Men om den tror det att den finns iallafall kan man tänka sig att VP då inte får några värden och då inte kan reglerar CP viljet då sätter automatiken ur spel? Går det att välja bort mätaren? Söka om installerad utrustning eller nått?