0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Då ska du ha meny 5.1.23 där du kan styra kompressorkurvan.Kan du testa att ställa ner maxfrekvensen vid höga utetemperaturer och se om detta gör att den inte skjuter över?
Jo, det är ju den menyn jag är i. Men där kan jag ju bara ställa vid vilka temperaturer som max resp. min frekvens skall ligga. Jag kan ju inte ändra på min resp. max frekvens. Frekvensområdet verkar ju vara förinställd på 40 - 90 Hz och jag hittar ingenstans där det går att ändra på dessa värden. Det vore ju kanon om man kunde gå in och laborera med min frekvensen.Anders
Kompressorkurvan har två brytpunkter som man kan justera, och jag har ställt in dem så att kompressorn ska gå på minfrekvens då utetemperaturen är över -10, för att sedan öka till maxfrekvens vid -30. Ändå går kompressorn med 45Hz då det är ca nollgradigt ute. De verkar som att de parametrarna som man kan skruva på som användare eller installatör inte alls gör det man förväntar sig.....
Jag kan bara se en kurva, och den heter aktuell kompressorfrekvens. Det ser inte ut att vara speciellt förutsägbart vilken frekvens som den vill/behöver/borde köra på.
Jamen då förstår jag hur du menar. Körde en logg till USB nu i natt, och det ser ut som att önskad frekvens och verklig frekvens hänger ihop ganska bra. Frågan är bara varför den vill ha så högt varvtal Bifogar trend och inställning på kompressorkurvan. Nu i natt har det varit lite kallare, ca -14, men det borde inte föranleda så högt varvtal ändå med tanke på hur kurvan är inställd.