0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
runt 60 öre har jag räknat fram, vill man vara på säkra sidan kanske man ska lägga sig på >80 öre.Men med den takt jag cyklar batterierna kommer de väl att dö av ålder innan de hinner vara förbrukade av själva upp och urladdningen, så jag vet inte om man alls ska bry sig om cykelkostnaden, kanske viktigare att man hinner nyttja dem så mycket som möjligt innan de faller för åldersstrecket.
Intressant, vad kör du för styr på batterierna?Manuell? Checkwatt? Currently? Ngenic? osv?Kör du ingen frekvensbalansering?Jag ligger några kronor plus denna månad, med lastbalansering på 13.3kWh/10kWp, med Checkwatt, kontra sparräntan. Beräknad return of investment, denna månad; 214 år.... Vad fint det blir!(Mitt livs bästa investering)‐¹
Med lite anknytning till service av kärnktaftverk så kan jag konstatera att det här är en värld för sig. Som system och kompnentleverantör måste man kunna garantera en tillgång på över 30 år från i princip samma levereantör. Stickprov skall testas av varje försändelse och reservdelslagret får inte blandas med komponenter som kan användas någon annanstans. Det här gäller allt från kopplingar, skruvar och muttrar till O-ringar. Ni tänka er vad det kostar för systemleverantörerna och slutkunden. Givetvis bra med hårda föreslrifter men emellanåt kan man nog fråga sig om det här är det bästa för säkerheten och snabbare leveranser.