Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: TvÃ¥ vintrar med FD 25  (läst 2904 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Apeltorp

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 74
  • Karma +0/-0
Två vintrar med FD 25
« skrivet: 07 april 2012, 13:36:05 »
Jag ger betyg godkänt för FD-25. tummenupp Men har man en gisten kåk med halvtaskig isolering så bör man nog välja den större modellen. Denna milda vinter har det inte varit några problem att värma gamla torpet, men vintern innan så fick vi frysa. FD-25 skulle vara den tystaste pumpen, men på full fläkt så låter den 10 Db högre än det angivna värdet. Men på fläktläge tre så går den tyst och fint, men vi får kallt i de svårtillgängliga rummen.
Räkna med att barnen behöver eget element i rummet. De vill ju stänga om sig.
Man blir ju jäkligt slö av att ha värmepumpen. Vedkaminen står mest oanvänd nu för tiden. ::)

Utloggad Krokodilen

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Stad/land: Uppsala
  • Antal inlägg: 518
  • Karma +0/-3
  • Kön: Man
  • Jag älskar värmepumpar! (när dom fungerar)
SV: Två vintrar med FD 25
« Svar #1 skrivet: 07 april 2012, 16:26:05 »
Ang barnen så får du montera värmeförflyttare.
Blir nog en FD35 för mig trots att huset  är litet, föredrar att ha  lite  reserver  vid kall väderlek.
Vilken  är  lägsta tempen som gÃ¥r att  ställa pÃ¥ mitsubishi  för  underhÃ¥llsvärme?
Hur  tycker du att avfrostningarn fungerar.... hur  ofta  och  tid....
Konverterat frÃ¥n direktverkande elradiatorer till Luftvärmepump 2006. Hus: Västkuststugan -80, Ort Öregrund, uppvärmd yta ca 60 m2  alla fönster är 3-glas
Värmepump Panasonic E12DKE
( H16 på pump efter 3 år och 2 mån fick utbytes msom även den snurrade i 3 år innan kompressorn havererade..... Efter lite letande fick det bli en Sharp Z40 KR...... så nu är det upp till bevis.

Utloggad Finnebengt

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 18
  • Karma +0/-0
SV: Två vintrar med FD 25
« Svar #2 skrivet: 07 april 2012, 17:30:06 »
Jag har nestan nu FD 25 VABH   Snöade 0-2minosgrader avfrÃ¥sting efter 2 timmar avfrÃ¥snigstid 8 minuter. minsta 16 grader tummenupp

Utloggad Finnebengt

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 18
  • Karma +0/-0
SV: Två vintrar med FD 25
« Svar #3 skrivet: 07 april 2012, 18:09:06 »
Jag har nestan nu FD 25 VABH   Snöade 0-2minosgrader avfrÃ¥sting efter 2 timmar avfrÃ¥snigstid 8 minuter. onderhÃ¥llsvärme 16 grader. vad jag tucker är bra att fläkten gÃ¥r helatiden var du ställerden. utÃ¥m aotomat. tummenupp

Utloggad Emans

  • Värmepump???
  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 196
  • Karma +0/-0
  • SÃ¥ här har det sett ut mest hela vintern.
SV: Två vintrar med FD 25
« Svar #4 skrivet: 07 april 2012, 19:36:48 »
 tummenupp
Team Boro trähus med öppen planlösning frÃ¥n 1986 med vidbyggt garage 127m boyta med Bacho ACJ luftburen elvärme och Ã¥tervinningsaggregat VM1 frÃ¥n villavent. Installerade en Camina Art Etoile täljstenskamin 2006. Förbrukning innan kamin21-22000kwh efter kamin 15-16000kvh. Installerade en Daikin FTXL20G2V1B 20101120. Har en Nibe Compact 200 varmvattenberedare. Vi bor numera 3 personer i hushÃ¥llet äldsta dottern utflyttat 2008. Bor efter kusten i södra hälsingland. Förbrukning 2011  13971kwh + 0.5 kbm ved.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!