Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Sanyon Ã¥ker ut efter 3 veckor  (läst 2742 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Tobben

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Stad/land: Borlänge/Dalarna
  • Antal inlägg: 38
  • Karma +0/-0
  • Jag älskar värmepumpar!
Sanyon åker ut efter 3 veckor
« skrivet: 18 februari 2006, 18:08:57 »
Säljaren tar tillbaka den
jag säger inte att den är dålig men den passade inte min granne, vi har ungefär lika hus med samma förbrukning före VP när han fick in sin sanyo så var hans förbrukning 50% mer än min under dom här tre veckorna som vi har jämfört det har varit mellan 0 och -18 grader och det är väl då den ska vara så bra när den går ner till -20/25.
Det har trimmats och det har pillats men inget hjälpte haft elmätare på både pump och elpatroner för att se, det var inte pumpen som drog ström det var att elpatronerna fick gå in hela tiden och stötta när han läste av värmen utan HH kunde det vara 120kw medan en annan läste av 85 ink.HH
Men jag vill betona att jag tycker inte sanyo är dålig men passar inte alltid.
Heder åt säljaren som tar den tillbaka
(sätter in pellets igen)
IVT 290-700
villa tegel enplan med källare byggår -69 tot.boyta 240kv.garage i 2 våningar med lite värme, trolig årsförbrukning 18000 kw 11000 för värme & varmvatten 4 i familjen Borlänge/Dalarna

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!