Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Styrning elpatron Geo 3  (läst 265 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Ingemar Eriksson

  • Gäst
Ingemar Eriksson
Styrning elpatron Geo 3
« skrivet: 07 januari 2024, 17:53:27 »
Hej
Jag vill med detta visa att ni som upplever problem med styrning av elpatron på Daikins Geo 3 inte är ensamma. Jag tog ärendet till ARN.

Fakta:
ARN skriver så här i sin rekommendation 2023-03-07. (mål nr 2022-15202)
"Parterna är överens om att av styrningen av elpatronen inte fungerar. Detta utgör fel som företaget är ansvarigt för, varför företaget ska rekommenderas att avhjälpa felet"

Daikin skriver så här 2023-10-12.
"Vi har inte glömt bort dig men våra händer är tyvärr lite bakbundna, dom har hållit på med detta under väldigt lång tid och ska göra dom första uppdateringarna på ett par utvalda maskiner i Söderhamn i november för att sen släppas i januari, tyvärr ett år senare än vi först fick besked om, när man gör såna här uppdateringar så genomförs det rigorösa tester då det kan påverka livslängd på kompressor mm"

2024-01-07

Spekulation från min sida:
Alla Daikin Geo 3 som producerats till dags dato har samma fel på styrningen av elpatron som min.

Min rekommendation till er som har en Daikin Geo 3:
Kontakta er installatör och påpeka att det kan finnas ett styrningsproblem på er värmepump.
Uppdatera värmepumpen, chansen finns att nästa vinter blir billigare.

Mina tyckanden:
Jag kommer troligen aldrig mer att köpa en Daikin produkt.
Om jag ska göra det, ska det vara något som har lite värde och påverkar mitt liv marginellt om det inte fungerar.
Daikin sätt att se ner på sina kunder, som mindre vetande. Och inte förtänar någon större respekt, har jag svårt för.
Deras vilja att lösa problem är 0 och inget mer.

Jag kan tillägga att dom inte längre svarar på min e-post, ang status på den här uppdateringen.

\\Ingemar

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser
Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!