Köpa värmepump?
Spara pengar
Annonsera här
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
Kampanj från Polarpumpen!.
Varför betala dyrt för nåt enkelt?

Författare Ämne: Märkesval, puusst..???  (läst 1812 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Sitor

• Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 2
Märkesval, puusst..???
« skrivet: 27 september 2006, 18:24:35 »
Hej !
Ny och okunnig men nu något medvetnare efter genomgång av forumet. Skall bli med värmepump  :D, frågan är som vanligt bara vad det blir  ::). Efter mycket grubbel har jag tre alternativ som jag stångas med till mitt hus på 160 kvm med hyfsat öppen planlösning ( öppen centraldel vardagsrum/kök/hall samt övriga rum i två vinklar samt en övervåning) och kustnära. Tacksam för hjälp med att rangordna dessa. Varsågoda studs....

I bokstavsordning IVT NORDIC iNVERTER 12FR_N eller Mitsubishi Maximan Pam Dc-Inverter (SRK/SRC 35CD SA) eller Sanyo 124:an....

och jättetack för hjälpen  *vinkar*.

Utloggad overlander

• I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • Antal inlägg: 1283
  • Det finns lösningar för allt!!
SV: Märkesval, puusst..???
« Svar #1 skrivet: 27 september 2006, 18:38:21 »
Kolla även in Mitsubishis nya hyperinverter bara för att göra det ite krångligare. :)
Nibe 1320-20 500l borö vp tank med solslinga (2x112m borrhål)+ 400m markslinga  hus 315 m2 +100 m2 garage varav 40 garage 60 lägenhet totalt uppvärmd yta 415 m2. 60 x rör från sfinx.

Utloggad Sitor

• Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 2
« Svar #2 skrivet: 27 september 2006, 19:29:51 »
Tack för den hjälpen... :D. Har tittat på Mitsubishis andra modell pga av den är något större/kraftigare då husets öppna del är relativt stor och vi dessutom har en braskasset vars värme jag vill kunna sprida med viss kraft. 

Utloggad qvisten

• I branschen
  • Expert på värmepump
  • Antal inlägg: 692
« Svar #3 skrivet: 27 september 2006, 23:14:48 »
Kolla även Fujitsu där finns Nocria AWYZ. Pga av att modell 14 är slut i europa erbjuds 18 istället för samma peng 9,7kW Cop 4,11 automatisk filter rengörning mm

mvh Rickard

Utloggad Gäst 999

• Dignitär inom värmepump
  • Antal inlägg: 2234
« Svar #4 skrivet: 27 september 2006, 23:20:01 »
Kolla även Fujitsu där finns Nocria AWYZ. Pga av att modell 14 är slut i europa erbjuds 18 istället för samma peng 9,7kW Cop 4,11 automatisk filter rengörning mm

mvh Rickard

Hej Rikard vad har den för cop vid 7 minus resp 15?

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Öppnar din e-postklient

Lär dig allt om värmepumpar!
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

SimplePortal 2.3.3 © 2008-2010, SimplePortal