Köpa värmepump?
Spara pengar
Annonsera här
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
Kampanj från Polarpumpen!.
Varför betala dyrt för nåt enkelt?

Författare Ämne: Docka L/V pump mot befintlig acctank ?  (läst 950 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Bäckis

• Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Stad/land: Stockholm, Tyresö
  • Antal inlägg: 15
Docka L/V pump mot befintlig acctank ?
« skrivet: 21 september 2006, 22:55:12 »
Hej, jag har ett 1 1/2 plans hus byggt -65, tillbygd övervåning -02, 100 + 70 kvm. Värmer huset ner till ca: -5º med Panasonic L/L pump, vid kallare väder ner till ca: 12 -15º stöttar jag med Braskamin. Vid ännu kallare temp använder jag vattenburen värme via Boro acctank från -00 med elpatron (vv.beredaren finns i acctanken). har endast radiatorer på nerdervåningen, + en oljeelemet i sovrummet  då den nybyggda övervåningen knappast behöver något värmetillskott. Skorstenen av kassetttyg går igenom allrummet på övervåningen, och avger bra med värme.
Förbrukade ca: 26500 kvh förra året inkl hushållsel.
Hade tänkt mig en L/V pump, då jag tror att min största energitjuv är v.v.beredaren, kan det stämma ? Vad skulle kunna vara en för mig lämplig pump, och är det lämpligt att docka den, och kanske en solpanel  mot acctanken,  Mvh Thomas  *vinkar*
Tyresö, Stockholm 175m² 1 1/2 plans villa i tegel byggd 1965, tillbyggd övervåning 2002. Panasonic CU-VG100KE  installerad 2001, fungerat utan problem sedan dess......
Numera ägare till radhus på 120 m² där pump ska installeras snarast.............;-)

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Öppnar din e-postklient

Lär dig allt om värmepumpar!
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

SimplePortal 2.3.3 © 2008-2010, SimplePortal