0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej,Jag har nu suttit och grubblat kring det här med H16 problemen på E9/E12DKE pumparna..Vad jag förstår så har de felen som är upptäckta kommiti samband med förra kylaperioden? Har jag fel?Pumparna som felen har kommit på, har de haft samma generalagent, eller har det varit privatimporterade pumpar? Ej anpassade förden nordiska och svenska klimatet? Har kinnans maskiner drabbats?Eller är det bara så att, hela den här akutlarmet på H16 Problemett uppblåst och överdrivet försök att få människorna att välja en annan pump? Eller kanske försöka befläcka Kinnans rykte och panas ryktepga. panasonics marknadsposition?Det kanske blir så att jag oxå får H16 problem på min maskin (9IFP, Ikea pumpen)fast det är inte fastslaget att det är en e9dke pump. Eftersom Ikea lämnar ut väldigt liteteknisk info om pumpen.. Men om fallet blir så att jag får problem med pumpen, så harjag garantier som täcker fel och brister i pumpen. Kinnan är en seriös och ett företag med gott rykte, skullede då ta onödiga risker med att döpa om "en skit maskin" bara föratt få bort dem ur lagern? IFP = IkeaFamilyPump som pumpen spekuleras heta, är inte Ikeas pump,utan Ikea family medlemmar har förmån att köpa pumpen till ett förmånligt pris, direkt från kinnan. Sverige anpassat, monterat och klart för 14900:- inkl.momsFulla garantier och service av pumpen inom 2år ingår..Ja, så är allting ett försök att befläcka maskinen så att människorna väljer kanske rent av ett annat märke och ett annat generalagent än kinnan?
Det kommer att vara en vanlig E9-DKE utan trågvärmare, utan extra isolering om min källa går att lita på. (och det tror jag) Dvs det blir INGEN "Sverigepump" för det priset.mvh Rickard
Det måste vara en otrolig konspiration det här.Till och med Panasonic har gett ut en serviceinstruktion om felsökning av H16 problematiken.Även kompressorproduktionen har förändrats.Och generalagenter till höger och vänster i Europa byter ut trasiga ytterdelar.Ingen försöker svärta ner eller fläcka ner någons rykte.Maskinerna havererar rätt som det är, punkt.Tomas