0 medlemmar och 8 gäster tittar på detta ämne.
Citat från: Jimmy_I skrivet 22 september 2008, 09:47:49Jag fick följande argument av en installatör på varför vi borde välja 9,6 KW istället för storleken mindre. Någon som instämmer i det?"Den större pumpen har ett jämviktsläge -5,3 reservkapacitet på 1,2kWDen mindre pumpen har ett jämviktsläge -2,8 reservkapacitet på 0,8kW Som jag ser det är det en fördel med den större pumpen den klarar en lägre utetemp utan elvärme..Pumpen behöver inte gå på max effekt hela tiden det sparar kompressorn."Vettigt?Låter väl som vettiga argument.
Jag fick följande argument av en installatör på varför vi borde välja 9,6 KW istället för storleken mindre. Någon som instämmer i det?"Den större pumpen har ett jämviktsläge -5,3 reservkapacitet på 1,2kWDen mindre pumpen har ett jämviktsläge -2,8 reservkapacitet på 0,8kW Som jag ser det är det en fördel med den större pumpen den klarar en lägre utetemp utan elvärme..Pumpen behöver inte gå på max effekt hela tiden det sparar kompressorn."Vettigt?
Ska det behöva kosta 30000:- att installera en värmepump via firma? Hur lång tid tar installationen och hur svårt är det att göra det bra själv?
efter att ha hittat systemet för självmontering för ca. 63000:-
Varför du skriver att försäkring knappast ingår förstår jag inte, vad är det för försäkring du menar ? försäkring mot vad ?
CiteraSka det behöva kosta 30000:- att installera en värmepump via firma? Hur lång tid tar installationen och hur svårt är det att göra det bra själv?
Får nog fundera på detta med självinstallation litet till...
Någonting säger mig att Lexus har butik
Jag trodde konversationen handlade om hur folk väljer att köpa sin installation