Köpa värmepump?
Spara pengar
Polarpumpen har stort sortiment och låga priser, besök oss!
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
SMS-styrning för din luftvärmepump.
Varför betala dyrt för nåt enkelt?

Författare Ämne: Manual till Nibe 1215-7  (läst 1943 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad v_sel

• Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 6
  • Jag älskar värmepumpar!
Manual till Nibe 1215-7
« skrivet: 13 mars 2006, 19:56:27 »
Nyligen installerat innegivare till vår Nibe 1215-7. Hoppas att jag gjort rätt för det ser så ut. Nu till min fråga: Finns det någonstans en manual till de olika menyerna i VP displayen? Den som följde med anläggningen är ej fullständig och för en novis som jag, relativt svårförstådd. Det verkar finnas en mängd undermenyer och alternativ som originalbroschyren inte förklarar. Rum komp 3 t.ex. vad betyder det? Tacksam för svar.

Utloggad SkaneErik

• Forumet tror att Erik är en
  • Expert på värmepump
  • Antal inlägg: 365
SV: Manual till Nibe 1215-7
« Svar #1 skrivet: 13 mars 2006, 20:12:08 »
Du kanske inte har fått med någon fullständig manual?
Det problemet är dock lätt avhjälp, alla manualer ligger som .pdf-filer på www.nibe.se !
 studs
ANLÄGGNING 1: NIBE 310P + LK golvvärme i platta på mark.
ANLÄGGNING 2: CTC EcoAir+EcoEL V2. Radiatorer, blandat original sektionsradiatorer och moderna kompaktradiatorer.
ANLÄGGNING 3: Fujitsu Nocria 14

Utloggad CarMan

• Dignitär inom värmepump
  • Stad/land: Katrineholm
  • Antal inlägg: 2532
SV: Manual till Nibe 1215-7
« Svar #2 skrivet: 14 mars 2006, 19:57:04 »
Nyligen installerat innegivare till vår Nibe 1215-7. Hoppas att jag gjort rätt för det ser så ut. Nu till min fråga: Finns det någonstans en manual till de olika menyerna i VP displayen? Den som följde med anläggningen är ej fullständig och för en novis som jag, relativt svårförstådd. Det verkar finnas en mängd undermenyer och alternativ som originalbroschyren inte förklarar. Rum komp 3 t.ex. vad betyder det? Tacksam för svar.

Rums komp 3 betyder att pumpen kommer att ändra börvärdet (tempraturen den vill ha till radiatorerna) med 3 grader upp eller ner för varje grad som inne tempen avviker från det värde du stält inne givaren på
Nibe 1215-8,5 170m aktivt borrdjup värmer ett hus på ca 230m2 i katrineholm (Sörmland)
klarar mig utan Tillskottsel  ner till åtminstånde -25grader 8)

årsmedeltemp i katrineholm är +5,8
årsmedel MIN temp för februari är -7,4
den 9 februari 1966 var det -34,2 så om det händer igen så kan jag ta att elpatronen gån nån timme på natten.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi luft luft, luft vatten, toshiba polar, värmepump luft luft

AirPatrol
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Lär dig allt om värmepumpar!

Online just nu!

SimplePortal 2.3.3 © 2008-2010, SimplePortal