Köpa värmepump?
Spara pengar
Polarpumpen har stort sortiment och låga priser, besök oss!
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
SMS-styrning för din luftvärmepump.
Varför betala dyrt för nåt enkelt?

Författare Ämne: IVT AnyWhere?  (läst 642 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad j_mac

• Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 15
  • Värmepump eller värmepumpar?
IVT AnyWhere?
« skrivet: 06 juni 2016, 23:08:34 »
Hej!

Har en IVT AnyWhere gateway som jag helt har gett upp på. Den har inte fungerat som den ska under ett års tid, den lyser bara orange. Mailat IVT och tagit kontakt många gånger med installatören utan resultat. Jag jobbar med IT till vardags och jag är 100% säker på att anslutningen till internet är helt korrekt.

Jag läser recensioner på iTunes Store och trådar på byggahus.se att det är många som har exakt samma problem som jag har, vilket stödjer min tes om att problemet ligger i appen eller Bosch servrar i Tyskland.

Är det någon som vet om det jobbas på någon uppdatering av detta? Eller har appen att fungera tillfredställande?

Utloggad Toticci

• I branschen
  • Expert på värmepump
  • Antal inlägg: 214
  • Jag älskar värmepumpar!
SV: IVT AnyWhere?
« Svar #1 skrivet: 09 juni 2016, 09:05:14 »
Hej,
Antar att du öppnat de föreslagna portarna? port 5222 och 52231.

Hade själv problem tidigare med att appen alltid krashade, gatewayen lyste grönt, trodde det var telefonen men det visade sig till slut att jag hade en switch mellan gatewayen och routern som orsakade det. Efter byte så har väl appen krachat vid några enstaka tillfällen.

Utloggad j_mac

• Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 15
  • Värmepump eller värmepumpar?
« Svar #2 skrivet: 09 juni 2016, 11:55:25 »
Hej,
Antar att du öppnat de föreslagna portarna? port 5222 och 52231.

Hade själv problem tidigare med att appen alltid krashade, gatewayen lyste grönt, trodde det var telefonen men det visade sig till slut att jag hade en switch mellan gatewayen och routern som orsakade det. Efter byte så har väl appen krachat vid några enstaka tillfällen.

Hur nådde du fram till detta, var det eget experimenterande eller fick du hjälp av någon på IVT?

Alla portar är öppna. Kör alla möjliga andra "ingående" tjänster som Telldus, D-link, Back to My Mac osv utan problem. Till och med varit i kontakt med internet-leverantören som kan verifiera att de kan se gatewayen från sin sida, samt att inga portar är stängda.

Just det här är problemet: supporten. Hur pass skicklig ska man egentligen vara? Installatören kan mindre om datorer än jag, vilket kan vara förståeligt. Mailar man IVT får man bara några kryptiska svar om att portarna kan vara stängda och att det inte är deras problem. Ingen som helst kan hjälpa en felsöka. Jag påstår att portarna är öppna och då stannar allt där. Tyvärr.
« Senast ändrad: 09 juni 2016, 12:00:08 av j_mac »

Utloggad Toticci

• I branschen
  • Expert på värmepump
  • Antal inlägg: 214
  • Jag älskar värmepumpar!
« Svar #3 skrivet: 10 juni 2016, 12:00:46 »
Hej,
Lyckades få hjälp från IVT efter nästan gett upp.
Skulle nog tro att just IT biten är det svåraste att ge en fullgod support...

Det kan säkert vara så att din gateway är kaputt oxå...
Har det någonsin funkat?

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi luft luft, luft vatten, toshiba polar, värmepump luft luft

AirPatrol
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Lär dig allt om värmepumpar!

Online just nu!

SimplePortal 2.3.3 © 2008-2010, SimplePortal