Köpa värmepump?
Spara pengar
Annonsera här
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
Kampanj från Polarpumpen!.
Varför betala dyrt för nåt enkelt?

Författare Ämne: mjukstarter thermia G2 8kw  (läst 720 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad toyota9

• Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 14
  • Värmepump eller värmepumpar?
mjukstarter thermia G2 8kw
« skrivet: 30 januari 2015, 09:59:39 »
Hei

mandagen slo sikringen i sikringskapet ut og det luktet brent elektrisk av pumpen. åpnet pumpen og ser at mjukstarterern er svart i luftrillene og er ganske varm, mjukstarteren har også tilkobling av 2 stk ledninger i fronten, en av de går ivertfaill opp til motorvern.

har lest i et annet forum at denne mjukstarteren er det vanlig at den ryker? leser ingenting om det i dette forumet. er dette vanlig? pumpa har vært i drift i ca 2 år.

er årsaken til at mjukstarteren ryker at det er mange start/stopp? (jeg trur jeg hadde ca 1-2 start/stopp i timen)

snakket med servicemann som skal bytte mjukstarteren og motorvernet.

Utloggad svenske kocken

• Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • Stad/land: Utanför ÖSTERSUND
  • Antal inlägg: 5703
  • Jag älskar värme!
SV: mjukstarter thermia G2 8kw
« Svar #1 skrivet: 30 januari 2015, 15:16:45 »
Det är inte vanligt att mjukstarten går sönder och antalet start och stopp ska inte spela någon roll. Jag tror att du har haft otur.
Thermia TWS 6 148 m aktivt och boende i villa 1-plan med källare 122m²/plan Ca:220m² uppvärmt till 21° och ettrörssystem, mekanisk vent med vvx bygd 1980 mitt i jämtland, vp inkopplad juli -05, separat mätare på värme och varmvatten samt en IVT 12 GR-N i ett annat hus

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Öppnar din e-postklient

Lär dig allt om värmepumpar!
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

SimplePortal 2.3.3 © 2008-2010, SimplePortal