Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: frÃ¥gor kring ctc eco air frÃ¥n 2004  (läst 923 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

robert76

  • Gäst
robert76
frågor kring ctc eco air från 2004
« skrivet: 12 november 2012, 20:35:27 »
jag har just fått en beg. ctc luft/vatten 7,9 pump inkopplad med en eco logic styrning. pumpen är från 2004, tänkte köra skiten ur den innan jag sätter in en ny. den går just nu mot en ack tank 750 l med en varm vatten buffert högst upp i den på 125 l. har också en sol paneler som är uppkopplade med tanken med. laddpumpen sitter rätt högt upp och suger från botten ut till värmepumpen. till mina funderingar:

1 vart i tanken sätter jag givaren, höjden på den?

2 vilka värden tycker ni att jag ska ha på laddningstemp o diff. och värmepumpens max temp? verkar ju bara att det är dom här tre värderna som jag kan ändra på ju... just nu har jag ladd temp 60 och diff 5. och värmepumpens max kommer jag inte högre än 48 grader...

3 sen sÃ¥ gÃ¥r laddpumpen väldigt länge efter att värmepumpen har stängt av sig, ens om det är plus grader ute... känns som att min ack tank värmer upp  värmepumpen.

4 givarna som sitter på retur och framledningsrören ska jag isolera bägge eller låta någon vara oisolerade för att få lite högre värme i tanken?

5 kunde dra ut givaren från acktanken och lät den falla rätt mycket i grader men värmepumpen startade in ändå, vad styr egentligen hur den startar?

många frågor och funderingar blev det:-) men vill få ut det mesta av det nya systemet!!

ha de gott alla

mvh robert


nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

  • Dot gäster: 509
  • Dot dolda: 0
  • Dot användare: 0

There aren't any users online.
Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!