Köpa värmepump?
Spara pengar
Annonsera här
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
Kampanj från Polarpumpen!.
Varför betala dyrt för nåt enkelt?

Författare Ämne: Coolix i garaget  (läst 1457 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad BJohan

• Expert på värmepump
  • Antal inlägg: 528
Coolix i garaget
« skrivet: 19 april 2012, 23:09:06 »
Hej

Jag har en Coolix som värme mitt garage. Jag satte dit en energimätare i oktober och sedan dess har den dragit 638 kWh. Jag har haft fp-läget mestadels (+7 gr) förutom nov och någon period när jag använt garaget för målning mm. Då har jag haft 22 gr. Jag är lite förvånad över den låga förbrukningen. Fungerar det att mäta elförbrukningen med en enkel mätare från Clas Ohlson?
Nybyggt hus från Fiskarhedenvillan på Resarö. 185 m2 värms med Comfortzone CE65 sedan juni 2010. Vattenburen golvvärme i bottenplan, vattenradiatorer på övre plan. Garage värms med Coolix luft/luft vp. Pool 4x8 m värms med CE65. Två vuxna och två barn. Total förbrukning senaste året ca 15 000 kWh inkl garage och poolvärmning. Har tidigare haft ett Kungshus på 200 m2 som värmdes med CE50 som installerades 2004.

Utloggad BosseBus

• Givetvis en
  • Expert på värmepump
  • Stad/land: wildmarken
  • Antal inlägg: 432
  • Woff Woff grrrr
SV: Coolix i garaget
« Svar #1 skrivet: 19 april 2012, 23:25:37 »
Ja jag tror nog de fungerar ganska hyfsat har själv ett antal sådana... och även några Coolixar

Utloggad Karis

• Expert på värmepump
  • Antal inlägg: 208
  • Värmepump eller värmepumpar?
SV: Coolix i garaget
« Svar #2 skrivet: 27 april 2012, 13:21:42 »
Ja de mätarna fungerar riktigt bra att mäta wattförbrukning med, enda problemet är att de helt plötsligt kan stanna helt efter någon eller några veckor i uppräkningen av sammanlagd förbrukning, detta kan kanske vara orsak till den låga totalförbrukningen.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Öppnar din e-postklient

Lär dig allt om värmepumpar!
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

SimplePortal 2.3.3 © 2008-2010, SimplePortal