Köpa värmepump?
Spara pengar
Annonsera här
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
Kampanj från Polarpumpen!.
Varför betala dyrt för nåt enkelt?

Författare Ämne: Stänga av cirkulationspumpen.  (läst 1814 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad nissebrun

• Kan värmepumpar
  • Antal inlägg: 63
Stänga av cirkulationspumpen.
« skrivet: 04 december 2011, 10:15:00 »
Hejsan. Slänger ut en snabb fråga. Ska byta ett element och undrar hur jag enklast stänger av cir. pumpen. Kan man bara stänga av den i menyn eller ska man bara ändra något värde så den stänger av ? Tänker bara så att inte någon motionskörning drar igång.

Mvh Conny.  ( grymt nöjd L/V ägare. Elförbrukning nov. ca: 1000Kwh inkl. hushållsel. ) *roflmao*
F.d. pellets-eldare nu en förväntansfull CTC EcoAir 107 + EcoEl 1550 ägare med anläggning installerad i juni 2010

Utloggad Smurfen.

• Har på nått sätt blivit
  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • Antal inlägg: 16563
SV: Stänga av cirkulationspumpen.
« Svar #1 skrivet: 04 december 2011, 10:30:24 »
Bryt strömmen så är du säker  *vinkar*
Nibe 1245 8kw kopplad mot Hpd acktankar/arbetstankar med förvärmnings slinga för vv tillsammans med vedpanna. Stibel eltron återvinnings aggregat typ Flm som värmer 180 meters borra.

conny swahnberg

• Gäst
« Svar #2 skrivet: 04 december 2011, 11:31:27 »
Om jag slår ifrån huvudströmbrytaren, startar pannan av sig sälv när jag sedan slår till strömmen igen ?
( antar att det är så eftersom den gör det vid ett strömavbrott )

Utloggad Smurfen.

• Har på nått sätt blivit
  • Guldmedlem
  • Antal inlägg: 16563
« Svar #3 skrivet: 04 december 2011, 11:34:48 »
Det är ju bara att prova det är ju bra att veta om den inte startar efter strömavbrott.
Nibe 1245 8kw kopplad mot Hpd acktankar/arbetstankar med förvärmnings slinga för vv tillsammans med vedpanna. Stibel eltron återvinnings aggregat typ Flm som värmer 180 meters borra.

Utloggad erp

• Guldmedlem
  • Stad/land: Blekinge
  • Antal inlägg: 3200
« Svar #4 skrivet: 04 december 2011, 11:37:08 »
Exakt, slår du ifrån huvudbrytaren, uppstår ett strömavbrott och pannan startar igen, när du slår på strömmen, och efter 10 minuter startar även EcoAir.

erp
CTC EcoEl 1550 V3 + EcoAir 107 V3, installerad under 2006, ny kompressor 2011-04-08. 1½-plansvilla byggd 1974 i Blekinge. Boyta 112m2 plus källarplan med gillestuga, hobbyrum samt tvätt/pannrum på ca 40m2.

Utloggad nissebrun

• Kan värmepumpar
  • Antal inlägg: 63
« Svar #5 skrivet: 04 december 2011, 16:19:39 »
Då var operationen avklarad. Efter det vanliga `smådjävlandet´ så blev det nog riktigt bra. Nu väntar jag bara på att pumpen ska jobba upp tempen ( vilket jag tycker går riktigt långsamt med tanke på att det ändå är 4 plus ute ) men det får väl ta sin tid.
Tack för alla goda råd.  :)

Conny
F.d. pellets-eldare nu en förväntansfull CTC EcoAir 107 + EcoEl 1550 ägare med anläggning installerad i juni 2010

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Öppnar din e-postklient

Lär dig allt om värmepumpar!
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

SimplePortal 2.3.3 © 2008-2010, SimplePortal