Köpa värmepump?
Spara pengar
Annonsera här
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
Kampanj från Polarpumpen!.
Varför betala dyrt för nåt enkelt?

Författare Ämne: Nyinstallasjon Coolix 3810Watt  (läst 1493 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Perjohan

• Utgått på dato. Radio/Tv - Automatisering
  • Kan värmepumpar
  • Stad/land: Norge
  • Antal inlägg: 58
  • Min beste venn
Nyinstallasjon Coolix 3810Watt
« skrivet: 29 december 2010, 23:09:18 »
Har hatt denne Coolix`en i drift i ei uke. Monterte den i 12 minusgrader. Varmet opp stue, kjøkken og gang, ca 70 kvm, uten problemer. Ved minus 20 fungerte den fortsatt. Måtte da bruke 600 watt fra panelovn for å opprettholde ca 24 grader i innetemperatur. Dette var langt over all forventning, nærmest så en fikk bakoversveis.
Uten varmepumpa måtte jeg ved minus 20 bruke minst 3Kw fra panelovner for å holde samme varme. Har ellers merket meg at mange mener at on/off-regulering er noe herk. Disse må ha glemt av vi har hatt kjøleskap og frysere som har virket i generasjoner med en slik regulering. Fjernkontrollen - ekstremt lettfattelig. Reguleringsteknisk - helt ypperlig. Så fremt den er holdbar, anbefales den på det sterkeste. Pumpa vil være inntjent lenge før vinteren er over.
Hus med sokkeletasje. bygd på 70-tallet. Ved fjorden ei mil utenfor Mo i Rana. 20 cm isolasjon på loft, 10 i vegger. Sokkel betongstøpt på isopor. totalt 270 kvm boflate. Oppvarming kun strøm. Årsforbruk ca 35000 Kwh. Montert Coolix 3810w VP i des. 2010. Inntjent før første vinter var utløpt. Har også en stuga i Tärna Sverige. Västerbotnhus fra 30-tallet. 2 etasjer tilsammen 100 kvm. Oppvarming 20Kw CTC vedpanne fra 1994. Den störste Jötulpeisen og en Norrhammar 625 komfyr. Accutank 500/110, type Borö fra Kalix, med 6Kw El-patron. 7 radiatorer i 1.etg. 2 i 2.etg. Årsforbruk 20 kbm björkved og 4500 Kwh ström. Dypborret vatn 120 meter. Koplete vinduer fra 70-tallet, hvor vær, vind og talgokse har fjernet det meste av kittet. Vurderer Luft/vatten-pumpe og nye vinduer.
Vinterkvarter i Rønneby  kommune. 2 etg hus på 160 kvm. Bygd i 1978. Her bor vi nå. Min fru, ei katt og to hunder. Zibro SC1332 montert i oktober 2011, varmer opp hele boligen. Pumpen inntjent allerede etter 4 måneder. Kun panelovner på bad.

Utloggad BosseBus

• Givetvis en
  • Expert på värmepump
  • Stad/land: wildmarken
  • Antal inlägg: 432
  • Woff Woff grrrr
SV: Nyinstallasjon Coolix 3810Watt
« Svar #1 skrivet: 29 december 2010, 23:13:45 »
 :) Kul.... *vinkar* Har 2 stycken själv... tomte::

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Öppnar din e-postklient

Lär dig allt om värmepumpar!
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

SimplePortal 2.3.3 © 2008-2010, SimplePortal