Köpa värmepump?
Spara pengar
Annonsera här
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
Kampanj från Polarpumpen!.
Varför betala dyrt för nåt enkelt?

Författare Ämne: Vakuum sugning SRC20ZGX-S  (läst 4240 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad osueco

• Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 5
Vakuum sugning SRC20ZGX-S
« skrivet: 16 oktober 2010, 20:40:46 »
Läser instruktionen till SRC20ZGX-S om hur man ska vakuumsuga, men efter att man har anslutit vakuumslangen till ute delen borde man inte öppna någon ventil på SRC20ZGX-S så att vakuumsugen har en chans att suga ut luften?

Jag vill ju inte att köldmediet ska komma ut i systemet medans jag suger men jag vill ju att inte bara suga vakuum i manometern.

Utloggad V70tdi

• Kan värmepumpar
  • Stad/land: Rö
  • Antal inlägg: 173
SV: Vakuum sugning SRC20ZGX-S
« Svar #1 skrivet: 17 oktober 2010, 11:18:17 »
Läser instruktionen till SRC20ZGX-S om hur man ska vakuumsuga, men efter att man har anslutit vakuumslangen till ute delen borde man inte öppna någon ventil på SRC20ZGX-S så att vakuumsugen har en chans att suga ut luften?

Jag vill ju inte att köldmediet ska komma ut i systemet medans jag suger men jag vill ju att inte bara suga vakuum i manometern.

Nu vet jag inte hur din pump ser ut men det brukar vara så att i serviceuttaget där du ansluter ditt manometerställ så sitter det en ventil (likt en vanlig bildäcksventil enkelt förklarat) som påverkas av nippeln i slangen till manometerstället. Viktigt att använda rätt slang/anslutning så ventilen öppnar när du ansluter slangen i uttaget (sitter en pigg i anslutningen som påverkar serviceventilen)
« Senast ändrad: 17 oktober 2010, 11:21:27 av V70tdi »
Nibe 360P kompletterad med en Panasonic NE9LKE

Utloggad osueco

• Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 5
SV: Vakuum sugning SRC20ZGX-S
« Svar #2 skrivet: 17 oktober 2010, 19:47:05 »
Japp, det stämde.

Tack för tipset.

Nu är maskinen igång.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Öppnar din e-postklient

Lär dig allt om värmepumpar!
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

SimplePortal 2.3.3 © 2008-2010, SimplePortal