Köpa värmepump?
Spara pengar
Polarpumpen har stort sortiment och låga priser, besök oss!
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
SMS-styrning för din luftvärmepump.
Varför betala dyrt för nåt enkelt?

Författare Ämne: Is i CTC-fläkten V/L  (läst 694 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Daniboy

• Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 1
Is i CTC-fläkten V/L
« skrivet: 22 februari 2010, 19:46:22 »
Vad ska man göra. Började hugga bort en del i förra veckan. Men har varit bortrest i ett par där och isen går nu upp i fläkten. I alla fall så snurrar den inte. Antar att den nu har hoppat över i el-varianten och räkningen rusar i höjden. Törs man knacka bort det? Behöver råd innan jag ger mig på det.
Daniel

Utloggad SvenE

• Kan värmepumpar
  • Stad/land: västervik
  • Antal inlägg: 111
SV: Is i CTC-fläkten V/L
« Svar #1 skrivet: 22 februari 2010, 20:46:33 »
vad har du för ute temp? larmar pannan? har inte pannan börjat larma så har jag svårt att tro att det vuxit "upp" i fläkten.... själv har jag använt borr hammare för att hålla borta isen under maskinen....

SvenE
Slutat att montera värmepumpar och istället blivit järnhandlare och försöker tillhandahålla verktyg och kläder till mina tidigare kollegor

Utloggad tyke

• tyke
  • Expert på värmepump
  • Antal inlägg: 479
SV: Is i CTC-fläkten V/L
« Svar #2 skrivet: 22 februari 2010, 22:18:25 »
Hej Daniboy jag skulle prova med ljummet till varmt vatten såvida det inte är någon elektronik som kan ta skada ?

Mvh tyke  :D
Trähus -1993 bo yta 103 kvm nedre plan, ca 70 kvm övre. Golvvärme bottenplan, el element på övervåning. Garage 45 kvm el element endast 8-10 grader på vintern. Isolering 22 cm väggar, 34 cm snedtak, 50 cm vind. Stenull detta gäller boningshuset. Garaget 145 mm i väggarna 195mm i taket. Har sedan 4/12 - 09 en nibe split. 2 vuxna & 2 söner. Totalförbrukning 18500 kwh/år gäller tidigare förbrukning -09.Totalförbrukning 2010 15750 Kwh.Totalförbrukning 2011 14800 Kwh. Har även sedan 2010 en "finpump" L/L av märket Zibro på övervåningen. Värmdö.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi luft luft, luft vatten, toshiba polar, värmepump luft luft

AirPatrol
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Lär dig allt om värmepumpar!

Online just nu!

SimplePortal 2.3.3 © 2008-2010, SimplePortal