Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Tack NIBE !  (läst 1700 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Fjällräven

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Stad/land: Sverige
  • Antal inlägg: 187
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
Tack NIBE !
« skrivet: 14 januari 2010, 10:07:48 »
 :) Kontaktade Nibe support för första gÃ¥ngen och fick utmärkt hjälp och trevligt bemötande, sÃ¥nt bör omnämnas tycker jag !
Nibe har tydligen fattat att hög servicenivå och bra produkter ger nöjda kunder och genererar fler köpare, lite konstruktiv kritik dock då jag fick vänta en timme o tjugo minuter på att komma fram så gör något åt telefonen ! Aktivera en telefonsvarare eller anställ en tekniker till det betalar sig mångfalt.............
Och när man ändÃ¥ är pÃ¥ detta humöret tycker jag detta forumet är väldigt bra med mÃ¥nga eldsjälar som besitter kunskap och vill dela med sig och övriga som jag själv som tycker det är värdefullt att utbyta erfarenheter sÃ¥ folk har det varm o skönt ! *vinkar*   *vinkar*

Utloggad shjerpe

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 6
  • Karma +0/-0
SV: Tack NIBE !
« Svar #1 skrivet: 14 januari 2010, 10:52:52 »
LÃ¥ter bra!
Vore kul och veta vad dom kunde hjälpa dig med?

Vh
Stefan

:) Kontaktade Nibe support för första gången och fick utmärkt hjälp och trevligt bemötande, sånt bör omnämnas tycker jag !
Nibe har tydligen fattat att hög servicenivå och bra produkter ger nöjda kunder och genererar fler köpare, lite konstruktiv kritik dock då jag fick vänta en timme o tjugo minuter på att komma fram så gör något åt telefonen ! Aktivera en telefonsvarare eller anställ en tekniker till det betalar sig mångfalt.............
Och när man ändÃ¥ är pÃ¥ detta humöret tycker jag detta forumet är väldigt bra med mÃ¥nga eldsjälar som besitter kunskap och vill dela med sig och övriga som jag själv som tycker det är värdefullt att utbyta erfarenheter sÃ¥ folk har det varm o skönt ! *vinkar*   *vinkar*
Ny på forumet =)
Vi bor i ett stenhus i Leksand från 30-talet med ca 140m2 bo yta och ca 60m2 bi yta fördelat på två våningar + källare.
Vi är just nu två hushåll. På nedre våningen farfar 97år och uppe är vi två vuxna och ett barn (2år) i hushållet.
Innan byte till Nibe 1215-7,5kWh (190m berg) gick det åt ca 4-5m3 olja/år. (har isolerat vinden och bytt en del fönster)
När vi nu bott här i ett år har vi en total el förbrukning på 18723kWh/år

Utloggad Bertil

  • Moderator
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 7204
  • Karma +6/-2
  • gsg..... gÃ¥re sÃ¥ gÃ¥re
SV: Tack NIBE !
« Svar #2 skrivet: 14 januari 2010, 11:55:53 »
Man bör nog betänka det enorma antal som ringer just nu mha den hemska vintern...
Dom flesta anläggningarna var ju "otestade" för svinkyla.

Fast 1timme och 20 minuter det ska DU ha respekt för. MÃ¥nga skulle nog skälla ut dom efter sÃ¥n väntan  :D
Nibe 1255 16 kw från 21/12-17. Den borde klara -45 utan tillskott.
Drygt 150 meter aktiv borra.
Ca 200 m2 + hel "gammaldags" källare. 2 lght, egen hushålls el på ö-plan.
Enskild vattentäkt tillsammans med  grannen vi "hÃ¥ller" strömmen. 2 vuxna i huset.
Thermia villa 75, 150 meter aktiv borra hos min far.
IVT 25 kwh med fyra borror med 750l ack i större fastighet.

Utloggad Fjällräven

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Stad/land: Sverige
  • Antal inlägg: 187
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: Tack NIBE !
« Svar #3 skrivet: 14 januari 2010, 13:16:18 »
Jo Bertil, tack o lov finns det numera bärbara högtalatelefoner så tack vare det överlevde jag den långa väntetiden ! ;)
Visste ni att Nibe har register över alla pumpar, vem som installerat och vem som äger densamma samt vilka delar som bytts ut och när(ifall ÅF rapporterar detta förstås). Detta är bra info speciellt då pumpen redan fanns i huset när man köpte och ÅF lagt ner. :)

Utloggad Bertil

  • Moderator
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Antal inlägg: 7204
  • Karma +6/-2
  • gsg..... gÃ¥re sÃ¥ gÃ¥re
SV: Tack NIBE !
« Svar #4 skrivet: 14 januari 2010, 23:29:29 »
krögarn
Imponerande...
Min inst anmälde inte ens installationen det ska ju göras för garantin  _/-
Nibe 1255 16 kw från 21/12-17. Den borde klara -45 utan tillskott.
Drygt 150 meter aktiv borra.
Ca 200 m2 + hel "gammaldags" källare. 2 lght, egen hushålls el på ö-plan.
Enskild vattentäkt tillsammans med  grannen vi "hÃ¥ller" strömmen. 2 vuxna i huset.
Thermia villa 75, 150 meter aktiv borra hos min far.
IVT 25 kwh med fyra borror med 750l ack i större fastighet.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Mer än 20 års erfarenhet av värmepumpar
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser
Ad
CitCop - Värmepumpar med installation i hela Sverige
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!