Köpa värmepump?
Spara pengar
Annonsera här
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
Kampanj från Polarpumpen!.
Varför betala dyrt för nåt enkelt?

Författare Ämne: Ska jag vara nöjd?  (läst 933 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad agne

• Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 9
  • Jag älskar värmepumpar!
Ska jag vara nöjd?
« skrivet: 06 januari 2010, 11:02:06 »
Nu när kylan slagit till ordentligt så är det nog många som springer och tittar på sina värmepumpar och kollar här på forumet.
Kör min Termia TVS 8 kw tredje vintern och nu när temperaturen gick ned till -27 så fick den för första gången ta hjälp av elpatronen. Tidigare vintrar har det inte varit kallare än -22 och det har den klarat av utan eltillskott. Efter vad jag läst på forumet så ska jag vara nöjd med vad den presterar.
Lite data: Villa i Gästrikland 105 k/m med källare byggd -71, enrörssystem, Termia TVS 8 k/w, borrhål 180 m.
På kalla sidan +4 in och -1 ut, varma sidan 7 till 8 grader mellan ut och retur.
Bekvämare uppvärmning kan man inte ha, har inte gjort något sedan, som jag tror, en perfekt installation.

Utloggad lången

• Expert på värmepump
  • Antal inlägg: 205
SV: Ska jag vara nöjd?
« Svar #1 skrivet: 06 januari 2010, 11:19:44 »

Toppen att du är nöjd, och Krilet kolla det finns nöjda pumpägare på forumet,,, *roflmao* *roflmao*
1 plans trähus bygg på 60 talet, nu mera tiivi argon 1+2 glas fönster 147 m2 bo yta +22 m2 bi yta som värms numera till 20 grader. Uppvärmning Altherma ERHQ007AD/EKHBH008AA9W1/EKSWW200Z2 dockad till Högfors 15 Maxi combi panna. Har även en LL-pump av märket Acson SL15B / WM15FR numera för kyla på sommaren..

Utloggad jeha

• Kan värmepumpar
  • Stad/land: Halmstad/Sverige
  • Antal inlägg: 63
  • Jesper
SV: Ska jag vara nöjd?
« Svar #2 skrivet: 06 januari 2010, 18:06:52 »
Ha, ha. Jag e supernöjd jag med ^^.
Toppen att du är nöjd, och Krilet kolla det finns nöjda pumpägare på forumet,,, *roflmao* *roflmao*
Nibe fighter 1235-6kW med 110m borrhål värmer enplansvilla i Halmstad på 160m2 med 300 isolering i plattan och 500 lösull på vind. Har golvvärme i btggolv med ekparkett ovanpå i hela huset. Har även separat system för ventilation med roterande värmeväxlare. Årsförbrukning ~9700kWh inkl hushållsel och vent. VP+VV ~4400kWh/år,  Vent ~800kWh/år samt hushåll ~4500kWh. 2 vuxna och en busig Matilda.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Öppnar din e-postklient

Lär dig allt om värmepumpar!
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

SimplePortal 2.3.3 © 2008-2010, SimplePortal