Köpa värmepump?
Spara pengar
Annonsera här
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
Kampanj från Polarpumpen!.
Varför betala dyrt för nåt enkelt?

Författare Ämne: Hetgaslarm (igen)  (läst 1017 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad svenne

• Expert på värmepump
  • Stad/land: sverige
  • Antal inlägg: 277
Hetgaslarm (igen)
« skrivet: 11 november 2009, 07:47:49 »
Hej,
min Eco-Air har trots byte av fläkt fortsatt larma för vad som kan tyckas slumpmässigt för hetgaslarm. Pratade med en kylkille men han hade inte tid på 14 dagar..... fiR:.
Jag har iaf tror jag lyckats höra/komma på att det händer i sambvand med avfrostningen, när växelventilen ska slå tillbaka så dör pumpen.
Mina frågor till er alla experter är:

Har ni råkat ut för detta?
Kan man få ersättning då min elräkning blir betydligt högre när pumpen står still?

MVH Sven
CTC ECO-El installerad i Maj 2004 samt Eco-Air 408 installerad dec 2013 med fast kondensering
Värmer 140 kvm i ett plan, 2-glasfönster, enrörssytem, panelradiatorer, ingen tilläggsisolering

Utloggad svenne

• Expert på värmepump
  • Stad/land: sverige
  • Antal inlägg: 277
SV: Hetgaslarm (igen)
« Svar #1 skrivet: 25 november 2009, 07:40:34 »
Hej, nu är problemet löst. En kyltekniker mätte upp pumpen vilken visade sig vare felfri map ventiler, kylmedel etc. Tydligen hade jag ngn form av glapp/krypströmmar i hetgasgivaren som gjorde att pumpen kunde gå 3-4 dagar utan problem och ibland endast 3-4 minuter. Med ny hetgasgivare på plats så spar jag pengar  :Digen
CTC ECO-El installerad i Maj 2004 samt Eco-Air 408 installerad dec 2013 med fast kondensering
Värmer 140 kvm i ett plan, 2-glasfönster, enrörssytem, panelradiatorer, ingen tilläggsisolering

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Öppnar din e-postklient

Lär dig allt om värmepumpar!
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

• Dot gäster: 52
  • Dot dolda: 0
  • Dot användare: 0

There aren't any users online.
SimplePortal 2.3.3 © 2008-2010, SimplePortal