Köpa värmepump?
Spara pengar
Annonsera här
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
Kampanj från Polarpumpen!.
Varför betala dyrt för nåt enkelt?

Författare Ämne: Supervision kabelkonfiguration?  (läst 1360 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Dr_Krall

• Nybörjare
  • *
  • Stad/land: Sverige
  • Antal inlägg: 5
  • Villa Classic 105
Supervision kabelkonfiguration?
« skrivet: 31 juli 2008, 10:42:13 »
Är det någon som har en ritning eller schema på hur kabeln till Supervision är konfigurerad?
Är även intresserad av programvaran då denna inte finns till försäljning längre enl tidigare diskussioner i forumet.

Utloggad Haas.

• Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 38
SV: Supervision kabelkonfiguration?
« Svar #1 skrivet: 01 augusti 2008, 11:25:51 »
Som du ser på www.freewebs.com/libisainen så innehåller kabeln litet elektronik, närmare bestämt en RS232-drivkrets och en enchipsdator (Microchip). Thermias protokoll är väl inte allmänt känt, så alternativa kretsar av open-source-typ finns inte. Jag antar att Hemdata sålde en egen krets, men de har ju köpts upp nu.
Den allmänna uppfattningen på nätet är att Thermia kör COMLI-protokollet över en I2C-buss. Iofs inte vrålsvårt att bygga ihop själv, om man hade tid att skriva koden för firmwaren.
« Senast ändrad: 01 augusti 2008, 13:15:06 av Haas. »
Thermia Duo 8. Drygt 250 m2 uppvärmd yta i  två plan (souterräng). Klarar dygnsmedeltemperaturen -21 grader utan tillskott med vbfram 35 C tack vare en kilometer golvvärmerör.

Utloggad wiktorin

• Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 3
SV: Supervision kabelkonfiguration?
« Svar #2 skrivet: 31 augusti 2008, 22:04:17 »
Hej Jag har en komplett supervision liggandes med programvara för xp och tillhörande manual,är någon intreserad lämna ett bud

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Öppnar din e-postklient

Lär dig allt om värmepumpar!
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

SimplePortal 2.3.3 © 2008-2010, SimplePortal