Köpa värmepump?
Spara pengar
Polarpumpen har stort sortiment och låga priser, besök oss!
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
SMS-styrning för din luftvärmepump.
Varför betala dyrt för nåt enkelt?

Författare Ämne: Optima 7 kW + 290 A/W  (läst 822 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Johan S

• Gäst
Optima 7 kW + 290 A/W
« skrivet: 24 januari 2005, 12:27:41 »
Hej
Intstallerade optima 7 kW + 290 A/W (IVT) i oktober.
Jag har märkt att varmvattnet snabbt tar slut vid +2 grader, blir bättre vid ca -2 igen. Jag misstänker att styrningen Rego 800, inte fixar övergången mellan icke tillskott och tillskott så bra. Vad tror ni? Har någon något bra tips som kan fixa detta innan frun blir helt vansinnig?

/ Johan  8)

Utloggad Marre

• Kan värmepumpar
  • Antal inlägg: 74
Re:Optima 7 kW + 290 A/W
« Svar #1 skrivet: 26 januari 2005, 21:54:07 »
Spetsberedare.Att trixa med tillskottet så den kliver in tidigare ger bara som resultat att  vp stoppar på för hög returtemp vid lägre framledningstemperaturer.Bättre då med en spetsberedare på vv än att få en "elpannedrift" med 290:in. Jag är dock dåligt påläst på Rego 800 men vet att på gamla styrningen med CL300 styrnigen så är varmvattenberednigen hårfint inställd typ46-47grader för att inte vp skulle dra på sig HP-larm eller stoppa för hög returtemp. Haru stort vvbehov typ stort badkar kan det bli svårt att lösa "tantens" behov.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi luft luft, luft vatten, toshiba polar, värmepump luft luft

AirPatrol
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Lär dig allt om värmepumpar!

Online just nu!

SimplePortal 2.3.3 © 2008-2010, SimplePortal