0 medlemmar och 46 gäster tittar på detta ämne.
Jaha, då är det 6 dagar sedan VP körde sist, det har varit för kallt. Den avslutade med att inte avfrosta riktigt och 4-vägaren vände inte riktigt. Nu är det -13 och den vägrar avfrosta även nu. Den är precis som den förra utedelen jag hade och bytte ut förra Januari. Den slutade också helt att avfrosta när det var kallre än -10, men då fanns FOMA som bolag och man kunde (efter mycket OM och MEN) reklamera. Säg bara inte att denna också ska balla ur Any tips nån? Har provat kupévärmartricket utan lycka.Hälsningar!!-johnny
Attans attans..Det är nog så j-vligt att det är mjukvaran som är så begränsande så att den alltid avfrostar förlänge för att ha stora säkerhetsmarginaler. Konstigt att man ens byggt in den självjusterande avfrostningsmekanismen då den uppenbart aldrig inträffar...Efterssom vi inte kan ändra timern som är på 60 sekunder för att förlänga avfrostningen, eller få maskinen att varva upp snabbare för att avfrosta snabbare så blir det klurigt.Jag tror på att ha 2 sensorer. En på orginalplatsen och en halvvägs upp på förångaren och en manuell switch för att byta mellan dessa. Är det varmare och fuktigt ute så kör man på orginalsensorn och är det kallt o torrt ute så kör man på den sensorn som är mitt på förångaren. Då kan man lura den att inte avfrosta så väldigt noga iallafall och förhoppningsvis förlänga intervallet..Eller, kan man inte få nån som är duktig på PLC att läsa ut innehållet och ändra på timer-värderna en bit. Borde va simpelt om man bara har rätt utrustning för att läsa ut koden.. Den är väl inte kompilerad eller så? Den lär ligga öppet och bara att hämta ut.. eller??Ska faen kolla med nån på jobbet, nån borde kunna dessa grejjer Vad heter chippet?Edit: Nae. Skäggiga herrar på denna sida konstaterar att det icke går så bra: http://www.elektronikforumet.com/forum/viewtopic.php?f=7&t=39392&start=0Ha de!!-Johnny