Köpa värmepump?
Spara pengar
Annonsera här
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
Kampanj från Polarpumpen!.
Varför betala dyrt för nåt enkelt?

Författare Ämne: Dåligt minne  (läst 1067 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Huddinge

• Expert på värmepump
  • Antal inlägg: 339
  • Jag älskar värmepumpar!
Dåligt minne
« skrivet: 21 april 2007, 22:42:22 »
Upptäckte i kväll, att börvärdet för gradminuter hade återställts till defaultvärdet :o. Kollade eftersom det varit ovanligt många starter de senaste dygnen. Skulle gissa på att det hände när jag bröt strömmen till pumpen för att montera åskskydd häromdagen. I så fall är ju frågan hur långa strömavbrott den klarar utan att man ska behöva programmera om den. Senaste vintern var det flera korta avbrott och ett par på 6 till 10 timmar. Det blir ett evigt rännande >:(.
Nibe 1215-7 drifttagen 2007-02-14. 165 m aktivt hål. Litet 50-talshus 2x75 kvm sö Stockholm. Tidigare ca 28 000 kWh inkl allt även uh-värme till 40kvm fristående garage.
I medeltal under 10 år:
Värmepump: 4600 kWh/år
HH-el: 4000 kWh/år
Garage: 900 kWh/år
Antal starter: 11,5/dygn

Utloggad Huddinge

• Expert på värmepump
SV: Dåligt minne
« Svar #1 skrivet: 23 april 2007, 18:58:30 »
Talade med Nibesupporten och där sa man att pumpen inte ska tappa minnet vid strömavbrott. Testade själv med att bryta strömmen två gånger i två timmar och börvärdet på gradminuterna var kvar. Då upptäckte jag att driftläget ändrats till att inte tillåta elpatron  :o. Mysko. Någon som drabbats av liknande fel?
Nibe 1215-7 drifttagen 2007-02-14. 165 m aktivt hål. Litet 50-talshus 2x75 kvm sö Stockholm. Tidigare ca 28 000 kWh inkl allt även uh-värme till 40kvm fristående garage.
I medeltal under 10 år:

Utloggad Digital

• I branschen
  • Dignitär inom värmepump
  • Stad/land: Enköping
  • Antal inlägg: 773
  • Jobbar med service av värmepumpar..
« Svar #2 skrivet: 23 april 2007, 21:15:34 »
Upptäckte i kväll, att börvärdet för gradminuter hade återställts till defaultvärdet :o. Kollade eftersom det varit ovanligt många starter de senaste dygnen. Skulle gissa på att det hände när jag bröt strömmen till pumpen för att montera åskskydd häromdagen. I så fall är ju frågan hur långa strömavbrott den klarar utan att man ska behöva programmera om den. Senaste vintern var det flera korta avbrott och ett par på 6 till 10 timmar. Det blir ett evigt rännande >:(.

I vilken meny är det gradminuterna ändrats??
Kärringen mot strömmen...
Har ingen värmepump då jag bor i lägenhet.... :-(

"Så länge min chef låtsas som om jag har mycket lön,
låtsas jag som om att jag har mycket arbete".

Utloggad Huddinge

• Expert på värmepump
« Svar #3 skrivet: 23 april 2007, 21:26:13 »
Det var börvärdet för gradminuterna för VP, meny 9b dvs undermenyn till 9a (ärvärdet för gradminuterna).
I medeltal under 10 år:

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Öppnar din e-postklient

Lär dig allt om värmepumpar!
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

SimplePortal 2.3.3 © 2008-2010, SimplePortal