Köpa värmepump?
Spara pengar
Annonsera här
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
Kampanj från Polarpumpen!.
Varför betala dyrt för nåt enkelt?

Författare Ämne: Jaha nu är här en till med vp  (läst 810 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad 24:an

• Stråtrövare
  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Stad/land: Skåne
  • Antal inlägg: 27
Jaha nu är här en till med vp
« skrivet: 21 december 2006, 19:19:05 »
 Ville bara säja hej.
Har nu slängt ut pelletsskitet fiR: å konverterat till vp studs.har nu kört i 3 mån.Och allt verkar funka bra.
Har med hjälp av detta superforum trimmat in vp`n ganska bra(enligt mig själv) trots det inte har varit särskilt kallt här i skåne.Som lägst -10. Ligger på sköna 22gr inomhus nästan konstant,utom när det blåser.Så en rg 10 är inhandlad men skall bara skruvas upp.(kanske under juldagarna)
Pumpen? nibe1230-10 och 170m borra.Gammalt hus typ 30 tal. Stora 2 glas fönster å Stora element 170m2 uppvärmd yta. Tja det var väl allt för nuvarande.Kommer säkert med många dumma frågor senare ::)

MVH Vi på 24àn *vinkar*
Nibe 1230-10 170m borra. konventerade från olja till ved. Från ved till flis.Från flis till pellets.Slutligen
till vp.

Utloggad Rickard

• Rickard
  • Administratör
  • Dignitär inom värmepump
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 27231
  • Ägare av forumet
SV: Jaha nu är här en till med vp
« Svar #1 skrivet: 21 december 2006, 19:23:11 »
Välkommen, skriv gärna in i din signatur vilken anläggning du har så slipper vi fundera på det i dina kommande inlägg.
Webbshop för energisparare:http://www.energibutiken.se/
Till forumets kostnadsfria Offerttjänst: http://www.energioffert.se
Min loggade anläggning: http://e-logger.se/pub?rmarklund
Mina andra forum: www.poolforum.se och: www.atvforum.se
Konverterat från direktverkande elradiatorer till vattenburet och värmepump 2003. Hus: Älvsbyhus -75, Ort PITEÅ, uppvärmd yta ca 170 m2. Värmepump Nibe 1210.7 kW, 500 meter ytjord-kollektor i en slinga, 14 st Korado radiatorer,2-rörs vattenburet system. Utomhuspool 4 X 8 meter som värms med värmepump till ca 30 grader under maj-sept.
Yrke: Egen företagare, bakgrund: Systemtekniker med inriktning mot styr/regler. 3 års yrkesutbildning + diverse internutbildningar, 20 års yrkeserfarenhet.
Allt om mig: http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=5196.msg48236#msg48236

Utloggad humlan57

• Dignitär inom värmepump
  • Antal inlägg: 2701
« Svar #2 skrivet: 21 december 2006, 20:09:40 »
Pelletsskitet  ;D Varför säger Du så  Sc:,h Nog för jag kan hålla med dig, men det skulle vara kul att höra din motivering, till varför Du slängde ut pelletsen.

mvh humlan.

Utloggad 24:an

• Stråtrövare
  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Stad/land: Skåne
  • Antal inlägg: 27
« Svar #3 skrivet: 21 december 2006, 20:33:40 »
Största anledningen var att pannan var slut.Men ärligt talat vafan. Hålla på å sota, raka aska, bära pellets säckar,skotta snö för pellets leveransen.jag avskydde det redan efter 6 mån.Fliseldningen var rena barnleken jämfört med pellets,å det höll jag på med i12 år.Men fliseldning är trots allt levandes fyr i källaren.det gick ju bra när barnen var mindre,med hustrun hemma.Men barn växer ju :o och börjar i skolan. Eftersom barnen är ensamma ett par timmar innan vi kommer hem så vågade jag inte fortsätta med flis.därför blev det pellets brrrr.Men som sagt, efter 6 mån pallade jag inte längre.så jag ringde röris och skrek i luren  BERGVÄRMEPUMP FÖR HE___TE. ;D (Rörmokaren är en gammal polare)...Så på den vägen är det, å ja ångrar ABSOLUT inte beslutet.Tvärt om. VARFÖR gjorde jag inte detta tidigare ::)

*vinkar* *vinkar* *vinkar*
Nibe 1230-10 170m borra. konventerade från olja till ved. Från ved till flis.Från flis till pellets.Slutligen
till vp.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Öppnar din e-postklient

Lär dig allt om värmepumpar!
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

SimplePortal 2.3.3 © 2008-2010, SimplePortal