Köpa värmepump?
Spara pengar
Annonsera här
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
Kampanj från Polarpumpen!.
Varför betala dyrt för nåt enkelt?

Författare Ämne: VP läcker  (läst 983 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad PerM

• Kan värmepumpar
  • Stad/land: Stockholm
  • Antal inlägg: 142
    • Min blog
VP läcker
« skrivet: 22 oktober 2006, 20:20:31 »
Jaha, efter två månaders intrimning och diverse åtgärder på elementen (hade kärvande ventiler på fyra element) så var det dags för en luftning. Glad i hågen gick jag ut till pannrummet för att åtgärda det bubbel  som härstammar från luften jag släppt in i systemet efter allt pul med elementen. Jag tog tag i ventilen, började vrida och....uuuh, vad är det jag ser under syn-glaset?! Kondensvatten...nej...olja...nja....köldbärarvätska? Japps!  :( Ta en titt på bilderna här: http://permalmberg.blogspot.com/2006/10/its-leaking.html

Är det någon annan som har haft problem med att det läcker från detta ställe?
Fristående villa, byggd 1958, 1 plan, 135m2, träfasad. Treglasfönster, värmeväxlare på frånluften.
Tilläggsisolerat runt om, 30-40cm isolering på vind (förutom på det platta kökstaket),
Förra ägaren uppgav en årsfb. om c:a 22k kWh med den gamla el-pannan, inkl hushållsel.
IVT Greenline HT+ 6 installerad 1 Aug -06
Vallentuna, Stockholm
2 vuxna, 2 barn
År 1: ~10300kWh inkl HHE

Utloggad PerM

• Kan värmepumpar
  • Stad/land: Stockholm
  • Antal inlägg: 142
    • Min blog
SV: VP läcker
« Svar #1 skrivet: 23 oktober 2006, 09:56:07 »
Installatören kom i morse och konstaterade samma sak som mig - den läcker köldmedel/kompressorolja. Ska få den reparerad i morgon bitti.
Fristående villa, byggd 1958, 1 plan, 135m2, träfasad. Treglasfönster, värmeväxlare på frånluften.
Tilläggsisolerat runt om, 30-40cm isolering på vind (förutom på det platta kökstaket),
Förra ägaren uppgav en årsfb. om c:a 22k kWh med den gamla el-pannan, inkl hushållsel.
IVT Greenline HT+ 6 installerad 1 Aug -06
Vallentuna, Stockholm
2 vuxna, 2 barn
År 1: ~10300kWh inkl HHE

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Öppnar din e-postklient

Lär dig allt om värmepumpar!
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

• Dot gäster: 169
  • Dot dolda: 0
  • Dot användare: 0

There aren't any users online.
SimplePortal 2.3.3 © 2008-2010, SimplePortal