Författare Ämne: Kontakt och cookie-information  (läst 182745 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Inloggad Rickard

  • Rickard
  • Administratör
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: PiteÃ¥
  • Antal inlägg: 34787
  • Karma +54/-41
  • Kön: Man
  • Ägare av forumet
Kontakt och cookie-information
« skrivet: 14 oktober 2011, 09:31:27 »
Cookie policy för Värmepumpsforum - Web Info Quality EU AB

Vad är kakor

Som nästan alla professionella webbplatser använder denna webbplats cookies, som är små filer som laddas ned till din dator för att förbättra din upplevelse. Den här sidan beskriver vilken information de samlar, hur vi använder den och varför vi ibland behöver lagra dessa cookies. Vi delar också hur du kan förhindra att dessa cookies lagras, men det kan göra att det blir svårt att använda forumet, och att viss funktionalitet på webbplatsens går förlorad.

Så använder vi cookies

Vi använder cookies av de olika skäl som anges nedan.

Inaktiverar cookies

Du kan förhindra att cookies ställs genom att justera inställningarna i din webbläsare (se din webbläsares hjälp för hur du gör det). Var medveten om att inaktivera cookies kommer att påverka funktionaliteten för detta och många andra webbplatser som du besöker. Inaktivera cookies kommer vanligen att resultera i att du även inaktiverar vissa funktioner och tjänster på den här webbplatsen. Därför rekommenderas att du inte inaktiverar cookies.

Cookies vi ställer in

Om du skapar ett konto hos oss använder vi cookies för hanteringen av registreringsprocessen och allmän administration. Dessa cookies kommer vanligtvis att raderas när du loggar ut men i vissa fall kan de förbli efteråt för att komma ihåg dina webbplatsinställningar när du loggas ut.

Vi använder cookies när du är inloggad så att vi kan komma ihåg att du är inloggad, och vilka inställningar du har gjort i din profil. Detta förhindrar att du behöver logga in varje gång du besöker en ny sida. Dessa cookies tas normalt bort eller rensas när du loggar ut för att säkerställa att du endast har tillgång till begränsade funktioner och områden när du är inloggad.

Denna webbplats erbjuder nyhetsbrev och cookies kan användas för att komma ihåg om du redan är registrerad.

För att ge dig en bra upplevelse på den här webbplatsen erbjuder vi dig att lägga upp en personlig profil av ett antal olika funktioner i forumet.
För att komma ihåg dina inställningar måste vi ställa in cookies så att denna information kan användas närhelst du interagerar med en sida.

Tredje parts cookies

I vissa speciella fall använder vi också cookies som tillhandahålls av betrodda tredje parter. I följande avsnitt beskrivs vilka cookies från tredje part du kan stöta på via den här webbplatsen.

Den här webbplatsen använder Google Analytics som är en av de mest utbredda och pålitliga analyslösningarna på webben för att hjälpa oss att förstå hur du använder webbplatsen och hur vi kan förbättra din upplevelse. Dessa cookies kan spåra saker som hur länge du spenderar på webbplatsen och sidorna du besöker så att vi kan fortsätta att producera engagerande innehåll.

Mer information om Google Analytics-cookies finns på den officiella Google Analytics-sidan.

Google AdSense-tjänsten som vi använder för att betjäna annonsering använder en DoubleClick-cookie för att visa mer relevanta annonser på webben och begränsa antalet gånger som en given annons visas för dig.

För mer information om Google AdSense, se de officiella Googles AdSense sekretesspolicy.

Mer information

Förhoppningsvis har detta förtydligat saker för dig, och som tidigare nämnts - om det finns något som du inte är säker på när det gäller om du skall ha cookies aktiverade eller ej är det vanligtvis säkrare att lämna cookies aktiverade eftersom de påverkar en hel del funktioner som du använder på vår webbplats.

Om du fortfarande söker mer information kan du kontakta oss genom en av våra föredragna kontaktmetoder nedan.

Om du verkligen vägrar Cookies?
Skulle du verkligen vägra cookies så får vi hänvisa dig till någon annan informativ sida på internet. Detta forum fungerar inte utan cookies aktiverade.

Du når oss bäst via e-post: info@webiq.se
Eller via telefon: 070-6798263
Får du inte svar på telefon, skicka e-post - det säkraste sättet att komma i kontakt med oss, vi svarar normalt inom några timmar.

Läs mer om de olika verksamheterna på www.webiq.se
« Senast ändrad: 13 februari 2024, 16:32:23 av Rickard »
Webbshop för energisparare: www.energibutiken.se
Till forumets kostnadsfria Offerttjänst: https://www.energioffert.se
Min loggade anläggning: https://e-logger.se/pub?rmarklund
Mina andra forum: www.poolforum.se och: www.atvforum.se
Konverterat från direktverkande elradiatorer till vattenburet och värmepump 2003. Hus: Älvsbyhus -75, Ort PITEÅ, uppvärmd yta ca 170 m2. Värmepump Nibe 1255-12, 500 meter ytjord-kollektor i en slinga, 14 st Korado radiatorer,2-rörs vattenburet system. Utomhuspool 4 X 8 meter som värms med värmepump till ca 32 grader under maj-sept.
38 stycken solceller, Hanersun TCP18-54HB415W, Total teoretisk effekt 15770 W.
Invertern är en Hybrid från Growatt på 15 kW, och batterierna är Growatt APX HV Battery 15 kW, Power Module APX 98020-P1/APX 98034-P2
Yrke: Egen företagare, bakgrund: Systemtekniker med inriktning mot styr/regler. 3 års yrkesutbildning + diverse internutbildningar, 20 års yrkeserfarenhet.
Allt om mig: http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=5196.msg48236#msg48236

Stein Hagen

  • Gäst
Stein Hagen
SV: Kontakt och cookie-information
« Svar #1 skrivet: 02 maj 2023, 18:16:18 »
Hei Richard.

Vi bare nevne at å skrive et ord baklengs er veldig vanskelig for en med dysleksi. Høres lett ut, men bokstavene går helt i surr. Redningen for oss med dysleksi er retteleksikon på PCen. Men retteleksikonet forstår ikke baklengsord :)

Mvh Stein

Inloggad Rickard

  • Rickard
  • Administratör
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: PiteÃ¥
  • Antal inlägg: 34787
  • Karma +54/-41
  • Kön: Man
  • Ägare av forumet
SV: Kontakt och cookie-information
« Svar #2 skrivet: 03 maj 2023, 06:57:37 »
Jag förstår inte, har jag stavat något ord fel? (Vilket)
(Kanske inte bara du som har dysleksi)
Webbshop för energisparare: www.energibutiken.se
Till forumets kostnadsfria Offerttjänst: https://www.energioffert.se
Min loggade anläggning: https://e-logger.se/pub?rmarklund
Mina andra forum: www.poolforum.se och: www.atvforum.se
Konverterat från direktverkande elradiatorer till vattenburet och värmepump 2003. Hus: Älvsbyhus -75, Ort PITEÅ, uppvärmd yta ca 170 m2. Värmepump Nibe 1255-12, 500 meter ytjord-kollektor i en slinga, 14 st Korado radiatorer,2-rörs vattenburet system. Utomhuspool 4 X 8 meter som värms med värmepump till ca 32 grader under maj-sept.
38 stycken solceller, Hanersun TCP18-54HB415W, Total teoretisk effekt 15770 W.
Invertern är en Hybrid från Growatt på 15 kW, och batterierna är Growatt APX HV Battery 15 kW, Power Module APX 98020-P1/APX 98034-P2
Yrke: Egen företagare, bakgrund: Systemtekniker med inriktning mot styr/regler. 3 års yrkesutbildning + diverse internutbildningar, 20 års yrkeserfarenhet.
Allt om mig: http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=5196.msg48236#msg48236

ArvidA

  • Gäst
ArvidA
SV: Kontakt och cookie-information
« Svar #3 skrivet: 30 oktober 2023, 12:16:33 »
Hej,

Vad är anledningen till svåra frågor som ställs när man vill söka efter något i forumet? För oss som inte har svenska som moderspråk blir det jättesvårt. Är det den gruppen ni vill utesluta från att använda detta forum?

Fick frågan "hur många var de älva dragspelarna" nyss. Hur ska jag kunna veta svaret på denna fråga, när jag inte ens förstår frågan? vad betyder dragspelarna? vad betyder "älva"?

Varför har ni ens satt en sådan funktion till sökningen? ämnen som lyfts på forumet är inte rocket-science eller några hemligheter varför man skulle vilja hålla "robotar" borta.

Inloggad Rickard

  • Rickard
  • Administratör
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: PiteÃ¥
  • Antal inlägg: 34787
  • Karma +54/-41
  • Kön: Man
  • Ägare av forumet
SV: Kontakt och cookie-information
« Svar #4 skrivet: 30 oktober 2023, 15:53:52 »
Mmm, kan förstå att det är lite svårt, men den frågan bygger bara på att de som automatöversätter inte ska förstå att älva är samma som elva, alltså svaret ska vara 11.
Älva uttalas på samma sätt som elva, och svaret är 11.
Älva översätts som fairy och det har stoppat en hel del spam, men inte allt.
Bara att jag skriver det i detta svar lär väl göra att robotarna hittar svaret...  dontknow
Ska se om jag kan hitta nåt annat som fungerar, men nästan oavsett så blir svåra frågor antingen unikt svenska (För att kinesiska eller indiska spammare, eller någon AI-boot inte ska kunna svaret) eller knutna till värmepumpstekniken på något sätt, och det är ju inte alla som är så insatta i det heller.
OM man bara har frågor som alla kan svara på är det lika bra att inte ha några alls.
Det är otroligt svårt att slippa radera tiotals spammare/dag om man inte har svåra frågor, eller betalar rätt dyrt för att ha ett verkligt effektivt spamfilter.
Jag har ingen bra lösning på detta, men om man registrerar sig så behöver man inte svara på frågorna mer än en gång.
Jag ska se om jag kan lösa det där bättre, för det är förstås ett problem även för mig och andra i forumet om det är så svårt att vi missar nya medlemmar.

Jag är mer än öppen för förslag på frågor som en AI-robot eller horder av kineser och indier inte kan svara på.

Nu med Ai har det blivit allt vanligare att man dessutom skriver till synes "adekvata svar" och gömmer spamlänkar i texter och signaturer - finns fina pengar att göra sig i den branschen om man vill jobba med det.
Finns alldeles säkert även Svenskar som jobbar med detta, och det är väl primärt dem jag inte lyckas bli av med ens med den typen av frågor som inte kan översättas korrekt.
« Senast ändrad: 30 oktober 2023, 15:57:31 av Rickard »
Webbshop för energisparare: www.energibutiken.se
Till forumets kostnadsfria Offerttjänst: https://www.energioffert.se
Min loggade anläggning: https://e-logger.se/pub?rmarklund
Mina andra forum: www.poolforum.se och: www.atvforum.se
Konverterat från direktverkande elradiatorer till vattenburet och värmepump 2003. Hus: Älvsbyhus -75, Ort PITEÅ, uppvärmd yta ca 170 m2. Värmepump Nibe 1255-12, 500 meter ytjord-kollektor i en slinga, 14 st Korado radiatorer,2-rörs vattenburet system. Utomhuspool 4 X 8 meter som värms med värmepump till ca 32 grader under maj-sept.
38 stycken solceller, Hanersun TCP18-54HB415W, Total teoretisk effekt 15770 W.
Invertern är en Hybrid från Growatt på 15 kW, och batterierna är Growatt APX HV Battery 15 kW, Power Module APX 98020-P1/APX 98034-P2
Yrke: Egen företagare, bakgrund: Systemtekniker med inriktning mot styr/regler. 3 års yrkesutbildning + diverse internutbildningar, 20 års yrkeserfarenhet.
Allt om mig: http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=5196.msg48236#msg48236

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Mer än 20 års erfarenhet av värmepumpar
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser