Skrivet av: purjo__
« skrivet: 07 december 2011, 10:20:43 »För att få rätt innetemp så är det kurvlutningen som skall justeras. För att få färre starter och längre gångtider per start så är det gradminuterna som skall justeras.
När du justerar kurvan så skall radiatortermostaterna vara fullt öppna och du bör vänta ett dygn mellan varje justering så att temperaturen stabiliserar sig.
Ett högre värde på tillåtet gradminutunderskott gör att det tar längre tid innan VP'n startar mellan varje körning. Ett för stort värde kan göra att innetempen börjar pendla, så det gäller att hitta en bra kompromiss.
När du justerar kurvan så skall radiatortermostaterna vara fullt öppna och du bör vänta ett dygn mellan varje justering så att temperaturen stabiliserar sig.
Ett högre värde på tillåtet gradminutunderskott gör att det tar längre tid innan VP'n startar mellan varje körning. Ett för stort värde kan göra att innetempen börjar pendla, så det gäller att hitta en bra kompromiss.